تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

اصناف بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 3230
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
اصناف بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور است

اصناف، بزرگ‌ترین بخش اقتصادی کشور هستند که با یک برنامه‌ اصولی و مدرن، می‌توان برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال استفاده کرد.

به گزارش اصناف شهر، میثم اویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتاق اصناف آران و بیدگل که با تجمیع ۱۵ اتحادیه از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را جهت تکریم ارباب رجوع و دفاع از حقوق شهروندان آغاز کرده است.

وی افزود: سال ۹۰ ساختمان اصلی اتاق اصناف که در چهار طبقه مهمان سرا، سالن اجتماعات، ساختمان اداری و آمفی تئاتر ساخته شد که جزء یکی از ۱۰ شهرستان اول کشور هستیم غیر مراکز استان ها از وجود چنین ساختمانی برخوردار هستیم.

این مقام مسئول گفت:عمده فعالیت های اتاق اصناف در سال ۱۴۰۰ افتتاح دفتر ابوزید آباد با توجه به بعد مسافت که برای مردم ابوزید آباد و روستاهای اطراف، افتتاح دفتر بازرسی اتاق اصناف، راه اندازی صندوق قرض الحسنه صنوف، برگزاری سه دوره آموزش نانوایان با مساعدت سازمان فنی و حرفه ای، برگزاری کلاس های فقه بازارصاحبان کسب و کار و قبل از صدور پروانه و ورود به بازار که هماهنگی آن بر عهده بسیج اصناف است.

اویسی بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی که به صورت دوره ای برای همه صنوف شغلی، پیگیری و ساماندهی صنف‌های بدون پروانه کسب، بررسی مشکلات اصناف و هماهنگی با اداره‌های دولتی و کمیسیون نظارت،مهم‌ترین هدف‌های فعالیت اتاق اصناف است.

رئیس اتاق اصناف آران و بیدگل اظهار کرد: توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی کشور است که می‌تواند با سرمایه کم در تنگناهای اقتصادی گره‌گشایی کند.

اویسی با اشاره به اهمیت آموزش صاحبان اصناف گفت: دوره‌های آموزش حقوق، فقه و بازار، آموزش‌های تخصصی با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، درجه‌بندی آرایشگاه‌های مردانه و دوره تخصصی آموزش صاحبان صنف املاک و اعطای گواهینامه تخصصی با همکاری اداره فنی و حرفه ای که در دو دوره ۱۲ جلسه ای از جمله فعالیت‌های این تشکل بوده است.

وی افزود: در این شهرستان۶۳۰۰ صنف مجوز فعالیت دارند که ۴۷۰۰ واحد در آران و بیدگل، غریب به ۵۰۰ واحد در نوش‌آباد، ۴۹۰ واحد در بخش ابوزید آباد و ۱۹۰ واحد در بخش کویرات،۲۲۰ واحد در بخش سفید شهر و بخش علی آباد، محمد آباد و یزدل ۲۳۷ نیز در مجموعه مناطق بخش مرکزی قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف آران و بیدگل در مورد عدم نظارت بر نانوایی‌ها گفت: فعالیت نانوایی‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و اتاق اصناف هیچ نظارتی بر این صنف ندارد.

وی تصریح کرد: بنابر قانون، فرآیند درخواست مجوز فعالیت اصناف باید در کافی‌نت انجام شود که جهت تکریم مراجعان این فرآیند در اتاق اصناف انجام می‌شود.

اویسی گفت: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، فقط وظیفه نظارت بر قیمت و برخورد با متخلفان را بر عهده دارد و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف را به شماره ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت یا شماره ۵۲۷۰۰ اتاق اصناف، گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.