تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

تا دچار کمبود نشویم اجازه واردات هیچ محصولی را نمی‌دهیم

  • کد خبر : 5943
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
تا دچار کمبود نشویم اجازه واردات هیچ محصولی را نمی‌دهیم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا زمانی که دچار کمبود محصول نشویم اجازه واردات هیچ محصولی در حوزه کشاورزی و سایر کالاها را نخواهیم داد.

به گزارش اصناف شهر، سید محمد آقامیری امروز، ٨ اردیبهشت‌ماه به نمایندگی از رئیس جمهور و هیات دولت با حضور در میان مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه اظهار کرد: وظیفه داریم از طرف هیات دولت مشکلات این منطقه و کشاورزان را در همه ابعاد بررسی، جمع‌بندی و در نهایت به محضر ریاست جمهوری برسانیم و راهکار نیز ارائه دهیم تا این مشکلات و مسائل مرتفع شوند.

وی افزود: در حد توان و اگر منابع دولت اجازه دهد کمک خواهیم کرد تا عمده مشکلات و مسائل کشاورزان حل شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلات منطقه سه دسته هستند، تصریح کرد: برخی مشکلات در سطح ملی هستند. مانند پروژه ۵۵٠ هزار هکتاری که بخشی از آن انجام ‌شده است و تاخیر در اجرای آن باعث مستهلک شدن اقدامات قبلی نیز می‌شود.

وی گفت: اگر مشکل آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری حل شود سایر مسائل از جمله اشتغال، تولید محصولات کشاورزی، رونق دامداری و…. نیز حل می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه وظیفه داریم از تولید حمایت کنیم، تصریح کرد: خط قرمز ما حمایت از تولید است و به هر نحو ممکن از تولید حمایت خواهیم کرد

وی عنوان کرد: تولید در بخش کشاورزی مقدماتی نیاز دارد که اولین آن آب است. بحث تامین آب یکی از موضوعات جدی است و در این زمینه گزارشی کامل و پیشنهادات عملیاتی و اجرایی به محضر ریاست جمهوری خواهیم رساند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص گندم، عنوان کرد: اصرار ما این است کشاورزانی که گندم خود را تحویل می‌دهند بلافاصله وجه خود را دریافت کنند. متاسفانه اختلافی در شورای قیمت‌گذاری افتاد و نیاز است هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم کل مبلغ را پرداخت کنیم.

آقامیری گفت: تا زمان تعیین قیمت گندم همچنان به قیمت سال گذشته پرداخت‌ها انجام می‌شود. اگر قیمت جهانی گندم مجانی هم باشد، تا زمانی که تولید داخل داشته باشیم جهت حمایت از تولیدکنندگان در همه حوزه‌ها، واردات نخواهیم داشت؛ حتی اگر قیمت داخلی گندم بیشتر از قیمت جهانی باشد.

وی افزود: تا زمانی که دچار کمبود محصول نشویم اجازه واردات هیچ محصولی در حوزه کشاورزی و سایر کالاها را نخواهیم داد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.