تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

سود سهام عدالت در آستانه پرداخت/ دارندگان سهام عدالت هفته آینده منتظر باشند؟

  • کد خبر : 2566
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
سود سهام عدالت در آستانه پرداخت/ دارندگان سهام عدالت هفته آینده منتظر باشند؟

سازمان بورس اعلام کرد از فردا اطلاعات سهامداران جهت واریز سود به بانک‌ها داده می‌شود. این در حالی است که پیش از این گفته شده بود هفت شرکت هنوز سود سهام عدالت سال ۹۹ خود را واریز نکرده‌اند. اما آیا سود سهام عدالت هفته آینده واریز می‌شود؟

به گزارش اصناف شهر، سازمان بورس با انتشار توییتی از ارسال اطلاعات دارندگان سهام عدالت به بانک خبر داده است.

سازمان بورس در اطلاعیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، دو خبر مهم را اعلام کرده است. اول اینکه ۹۶ درصد از سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول شده است. خبر دوم اینکه با وصول سود این شرکت‌ها، اطلاعات دارندگان سهام عدالت از فردا ۱۹ اسفند ماه به بانک‌ها داده می‌شود تا سود سهام عدالت مشمولان واریز شود.

پیش از این اعلام شد هفت شرکت، سال ۹۹ خود را واریز نکرده‌اند به همین دلیل سود سهام عدالت احتمالا به صورت تدریجی واریز می‌شود.

اگر این ادعای سازمان بورس درست باشد، بباید انتظار داشت که فردا ۱۹ اسفند ماه اطلاعات حساب دارندگان سهام عدالت به بانک‌ ارسال شود و واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ از شنبه ۲۱ اسفند ماه آغاز شود. یعنی طبق همان وعده‌ای که وزیر اقتصاد داده بود.

اما آیا می‌توان امیدوار بود که سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه واریز شود؟

قبل از این وزیر اقتصاد دستور داده بود که واریز سود سهام عدالت باید از ۲۱ اسفند ماه آغاز شود و ظرف چند روز به پایان برسد. اما آن زمان مشکل اصلی این بود که هفت شرکت سود سهام خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده بودند.

برای همینف قرار بود سود سهام عدالت در چند مرحله واریز شود. مانند واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ که در چند مرحله واریز شد و بخشی از آن به صورت نقدی بود و بخش دیگری در قالب واگذاری سهام.

اما آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد هنور چندین شرکت سود سهام عدالت خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند و واریز سود سهام با موانعی همراه است.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید آیا اطلاعات حساب سهامداران سهام عدالت فردا به بانک ارسال می‌شود یا نه. اگر اطلاعات حساب سهامداران فردا به بانک برود می‌توان امیدوار بود که از ۲۱ اسفند ماه واریز سود سهام عدالت آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.