تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5

طرح مشکلات و افق‌هاي پيش روي صنعت چاپ در ديدار با رئيس کميته اصناف مجلس

  • کد خبر : 5207
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
طرح مشکلات و افق‌هاي پيش روي صنعت چاپ در ديدار با رئيس کميته اصناف مجلس

رئيس اتحاديه چاپخانه‌ داران تهران از طرح مشکلات و افق ‌هاي پيش روي صنعت چاپ کشور از سوي جمعي از چاپخانه‌ داران در ديدار با رئيس کميته راهبردي اصناف معاونت ارتباطات رئيس مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش اصناف شهر، احمد ابوالحسني، رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران با اشاره به ديدار جمعي از فعالان صنعت چاپ با سعيد ابويي،رئيس کميته راهبردي اصناف معاونت ارتباطات رئيس مجلس شوراي اسلاميعنوان کرد: طي ماه هاي اخير ايجاد تغيير و تحول در مسائل اجرايي در سه قوه به عنوان يک الزام پيگيري مي شود؛ بنابراين رئيس مجلس تصميم گرفته مشکلات مجموعه اي از صنوف تاثيرگذار را شناسايي و براي رفع آن اقدامات و دستورات لازم را بدهد.

وي افزود: با توجه به اهميت صنعت چاپ و تاثيرگذار بودن آن در صنايع ديگر به دنبال نامهنگاري ها در اتحاديه، از صنف چاپخانه داران دعوت شد تا براي طرح مشکلات و دغدغه ها نشستي برگزار شود.
ابوالحسني با اشاره به مسائلي که در اين نشست از سوي فعالان صنف مطرح شد، توضيح داد: يکي از دغدغه هاي جدي، توجه به جايگاه صنعتي چاپ است، در اين زمينه درخواست کرديم که صنعت چاپ به حق و حقوق خود به عنوان يک صنعت برسد.
وي يادآور شد: طرح مباحثي درباره اعطاي تسهيلات و وام نيز از ديگر موضوعاتي بود که در اين ديدار به آن اشاره شد، زيرا بسياري از چاپخانه داران براي نوسازي واحدهاي چاپي خود به اين تسهيلات نياز دارند.
ابوالحسني با بيان اينکه تسهيل شرايط صادرات براي فعالان صنعت چاپ را نيز در اين نشست مطرح کرديم، گفت: ظرفيت بسيار خوبي در صنعت چاپ کشور براي بخش صادرات وجود دارد اما مشکلاتي بر سر راه فعالان اين حوزه است که شرايط صادرات را سخت و حتي غيرممکن کرده و بايد مرتفع شود.
وي با طرح اين موضوع که حدود ۸۰ درصد مواد اوليه صنعت چاپ وارداتي است و مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد، تاکيد کرد: نکتهاي که در اين زمينه وجود دارد اين است که جايگاه صنعت چاپ در ميان مسئولان و مديران کشور به خوبي شناخته شده و اکنون در بسياري از نشست ها و ديدارها نمايندگاني از صنعت چاپ حضور دارند.
ابوالحسني با بيان اينکه قرار است اين نشست ها ادامه داشته باشد، عنوان کرد: براي ترسيم بهتر وضعيت موجود و اتخاذ تصميم هاي بهتر و درست تر قرار است که نشست ديگري نيز با معاون ارتباطات و پيگيري حوزه رياست مجلس داشته باشيم و اين احتمال وجود دارد که رئيس مجلس در نشست آتي حضور داشته باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.