تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

۱۴۰ هزار خانه لوکس مشمول مالیات در کشور/ برای ۳۰۰ هزار خانه خالی برگ تشخیص صادر شد

  • کد خبر : 5670
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
۱۴۰ هزار خانه لوکس مشمول مالیات در کشور/ برای ۳۰۰ هزار خانه خالی برگ تشخیص صادر شد
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون اطلاعات هویتی مالکان ۱۴۰ هزار خانه لوکس مشمول مالیات در کشور شناسایی و روند وصول مالیات از آنان آغاز شده است و برای ۳۰۰ هزار خانه خالی، برگ تشخیص و مطالبه صادر و به مالکان آن‌ها ابلاغ شده است.

داوود منظور روز پنجشنبه در دومین روز اجلاس مدیران امور مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس افزود: این رقم یک دهم تعداد واقعی خانه‌های لوکس است که انتظار می‌رود با همکاری شهرداری‌ها و به‌ویژه شهرداری تهران، سال آینده این رقم به شناسایی یک میلیون خانه لوکس افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خانه‌های خالی و خودروهای گرانقیمت نیز از دیگر مواردی هستند که روند وصول مالیات از آن‌ها نتیجه بخش بوده و برای ۳۰۰ هزار خانه خالی، برگ تشخیص و مطالبه صادر و به مالکان آن‌ها ابلاغ شده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: چنانچه این مودیان پس از اخطار اول و دوم مالیات ابلاغ شده را پرداخت نکنند، اقدام اجرایی و برداشت از حساب آن‌ ها انجام خواهدشد.

منظور متذکرشد: رقم مالیات سه مورد یادشده (خانه، خودروی لوکس و منازل خالی) در مقایسه با مجموع مالیات کشور چندان زیاد نیست ولی از نظر حیثیتی مهم بوده که ادارات کل امور مالیاتی باید با جدیت آن‌ها را پیگیری کنند.

این مسوول ارشد اقتصادی، شناسایی موارد فرارهای مالیاتی بزرگ را مهم‌ترین سرفصل و اولویت سال آینده اعلام و اضافه کرد: کمیته‌ای متشکل از وزارت اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی و دادستانی‌های سراسر کشور در این زمینه با وزات امور اقتصادی و دارایی همکاری می‌کنند.

وی تاکیدکرد: سال آینده باید حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شود.

منظور، انتقال پرونده مالیاتی صنایع و شرکت‌ها به استان‌های محل فعالیت آن‌ها را یکی دیگر از برنامه‌هایی معرفی کرد که با جدیت در حال پیگیری است.

به گفته رییس سازمان امور مالیاتی کشور، در سالجاری ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده مالیاتی به ارزش پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها منتقل شده است.

منظور یادآورشد: برخی پرونده‌های مالیاتی چند استانی است که استان رسیدگی کننده باید سهم سایر استان‌های سهیم را محاسبه و پرداخت کند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت نفت فلات قاره را از مواردی دانست که مشمول این وضعیت است و از اداره‌کل امور مالیاتی بوشهر خواست سهم هرمزگان را از این مالیات پرداخت کند.

منظور هشدار داد: چنانچه استان‌ها از اجرای این دستور خودداری کنند، پرونده مالیاتی به تهران منتقل و سهم هر استان جداگانه احصا و پرداخت خواهدشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.