تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

آخرین برآورد از هزینه ساخت مسکن ملی

  • کد خبر : 6184
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
آخرین برآورد از هزینه ساخت مسکن ملی

پروژه نهضت ملی مسکن با وجود چالش‌هایی که در تامین منابع آن وجود دارد به تدریج در حال رونق گرفتن است. از چهار میلیون واحد هدف‌گذاری شده در کل کشور بنا به گفته‌ی مسئولان وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

به گزارش اصناف شهر، تامین منابع طرح نهضت ملی مسکن با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی از موضوعات اصلی است.

تا دو روز قبل سقف تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان بود که شورای پول و اعتبار این رقم را به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش داد. سازندگان می‌گویند که افزایش وام می‌تواند پروژه‌ها را تقویت کند.

ایرج رهبر ـ رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که در ماه‌های اخیر با نوسانات قیمت نهاده‌های ساختمانی مواجه شده‌ایم گفت: سقف تسهیلات در شهر‌های استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان بود، اما بانک‌ها سقف وام را فقط در شهر‌های جدید پرداخت می‌کردند و به شهر‌هایی مثل اسلامشهر، رباط کریم و قرچک نهایتا ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای استان تهران در نظر گرفته شده که کمتر از ۲۰۰ هزار واحد به مرحله‌ی اجرا رسیده است. تفاهم‌نامه‌هایی در زمان آقایان اسلامی و مرحوم رستم قاسمی برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان تهران منعقد شده بود که امیدواریم به نتیجه برسد. پروژه‌ها از طریق زمین دولتی، آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی اجرا می‌شود.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره هزینه ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن گفت: طبق برآورد ما در حال حاضر هزینه ساخت این پروژه به بیش از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است؛ چرا که با تغییرات قیمت نهاده‌های ساختمانی مواجهیم. قیمت هر کیلو فولاد از ۲۶ هزار تومان در اواخر سال گذشته به ۳۰ هزار تومان رسیده، اما خوشبختانه سیمان افزایش چندانی نداشته است. اگر وام ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شود تخمین می‌زنیم که لازم است متقاضیان حدود ۵۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند.

رهبر درخصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه‌های ما در شهر‌های شهریار و اسلامشهر به حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و فعال است. تا زمانی که تسهیلات بانکی و آورده متقاضی جوابگو باشد کار‌ها را پیش می‌بریم. تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی تکافوی تکمیل طرح‌ها را نمی‌داد که امیدواریم وام ۵۵۰ میلیون تومانی به دست ما برسد و کار‌ها تسریع شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.