تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

آخرین وضعیت آب سدهای کشور

  • کد خبر : 5858
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
آخرین وضعیت آب سدهای کشور
با وجود اینکه ذخایر آبی سدهای کشور 13 درصد از سال گذشته بهتر است، اما در تهران همچنان 81 درصد از ظرفیت سدهای ماملو، کرج، لیتان، طالقان و امیرکبیر خالی از آب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرشهر، بر اساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران تا تاریخ ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۱، حجم آب ذخایر کشور به ۲۹٫۴۸ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار مجموع ورودی مخازن سدهای کشور از ۲۴٫۷۷ میلیارد متر مکعب فراتر رفته که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر همزمان با شروع رهاسازی آب بخش کشاورزی میزان خروجی سدهای کشور نیز به ۱۴٫۳۶ میلیارد متر مکعب رسید که رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

* ۸۱ درصد از ظرفیت سدهای تهران خالی است

با وجود اینکه شرایط سدها در کل کشور مجموعا شرایط مطلوبی است اما در برخی از مناطق کشور، بارندگی به اندازه نرمال نبوده است. در این راستا مجموعا ۵ سد تهران هم اکنون ۳۶۷ میلیون متر مکعب آب دارند که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۱ درصدی مواجه شده است.

بر اساس این آمار هم اکنون ۸۱ درصد از ظرفیت سدهای پنج گانه تهران خالی است و بارندگی روزهای اخیر نیز نتوانسته است کاهش بارش فصل پاییز را جبران کند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.