تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4

اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت ملی

  • کد خبر : 1526
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت ملی

وزیر نفت: به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

وزیر نفت اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم دولت مصم است یارانه‌ای را که امروز به خودروها داده می‌شود به تمامی مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند.

جواد اوجی در جمع خبرنگاران درباره توزیع یارانه بنزین با اعلام اینکه دولت سیزدهم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم  دولت مصم است یارانه‌ای را که امروز به خودروها داده می‌شود به تمامی مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند.

کار کارشناسی صورت گرفته که توزیع بنزین عادلانه شود و همه می‌توانند از این فرآورده بهره‌مند شوند.

وزیر نفت گفت: همه جوانب تغییر توزیع یارانه بنزنین دیده شده و برنامه این است که در قشم و کیش به صورت آزمایشی و با نرخ ۱۵۰۰ دولتی و سه هزار تومان آزاد توزیع شود.

وی تاکید کرد:‌ هیچ گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و برنامه این است که همه بتوانند از یارانه سوخت بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند.

وی گفت: بر حسب صلاح تیم اقتصادی دولت با رفع ابهامات کارشناسی این برنامه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی درباره نحوه استفاده و فروش این بنزین توسط کسانی که خودرو ندارند گفت:‌ این یارانه بنزین به تمامی مردم چه کسانی که خودرو دارند و چه کسانی که ندارند بر حسب کارت ملی داده می‌شود.

وی افزود: کسانی که یک سال اقامت در ایران داشته باشند می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند به این ترتیب که در ابتدا ماهانه ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به همه تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان می‌ـوانند آن را استفاده کرده و یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت جهاد دانشگاهی و نیاز صنعت نفت به دانش روز و بخش دانش بنیان درباره عقد قرارداد و تفاهم‌نامه امروز اظهار داشت:‌ در بخشی از قرارداد امروز واحد نمک‌زدایی و فرآورش نفت بخصوص آزادگان که یکی از گلوگاه‌های تولید نفت بود به امضا رسید با اجرای این واحد روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت فرآورش می‌شود.

وی افزود: این اتفاق توسط شریک خارجی و با همت مجموعه جهاد دانشگاهی برای صنعت نفت رقم خواهد خورد.

وی همچنین به بازسازی و نوسازی دکل‌های حفاری خشکی و دریایی اشاره و تصریح کرد:‌ در تفاهم‌نامه‌ای که در این خصوص به امضا رسید این ناوگان طی ۵ سال و بار مالی ۱۵۰ میلیون دلار بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های پساب صنعتی نیز گفت: برنامه این است که با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی در بالا دست و پایین دست بتوانیم به اجرا برسانیم.

وی با بیان اینکه ما به ساخت داخل اعتقاد داریم و از آن حمایت می‌کنیم یادآور شد:‌ با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیازها را برطرف می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.