تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

اصلاح قیمت نان نباید به مردم فشار آورد

  • کد خبر : 6267
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
اصلاح قیمت نان نباید به مردم فشار آورد

استاندار کرمانشاه گفت: باید قیمتی منطقی براساس آنالیز هزینه‌ها برای نان در نظر گرفته شود تا هم نانوایان ضرر نکنند و هم به مردم فشار نیاید.

به گزارش اصناف شهر، محمد طیب صحرایی، امروز(۲۷ اردیبهشت) در نشست با جمعی از خبازان کرمانشاه، از اثرگذاری مستقیم نان بر معیشت مردم یاد کرد و افزود: دغدغه‌های اقتصادی و کسب و کار خبازان را می‌پذیریم و نانوایان نباید ضرر کنند، اما مردم را هم نباید نادیده بگیریم.
استاندار کرمانشاه اصلاح قیمت نان را قابل قبول دانست و با بیان اینکه براساس آنالیز هزینه‌های تولید باید به یک نرخ منطقی برسیم، خاطرنشان کرد: اما بنا نیست چون چند سال افزایش قیمت نداشته‌ایم، نان یکباره بسیار گران شده و به مردم فشار مضاعف وارد شود.

صحرایی از خبازان درخواست کرد، چنانچه اصلاح قیمت نان صورت گرفت، به انتظار مردم برای ارتقای کیفیت نان هم توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: اصلاح قیمت نان باید بگونه‌ای انجام شود که برای نانوایی‌ها عادلانه باشد و در کنار آن مردم هم نان با کیفیت دریافت کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت آرد و نان، خاطرنشان کرد: توزیع سهمیه آرد باید عادلانه و متناسب با میزان پخت خبازی‌ها صورت بگیرد تا از عرضه خارج از شبکه آرد با جدیت جلوگیری شود.

صحرایی اضافه کرد: البته نباید موارد تخلفی که گاها در چرخه آرد و نان رخ می‌دهد را به همه تعمیم‌ دهیم، زیرا بخش عمده خبازان متعهد بوده و پخت نان را با وجدان کاری انجام می‌دهند.

در ادامه این نشست نمایندگان نانوایان کرمانشاه به بیان دغدغه‌های خود در زمینه قیمت نان، سهمیه آرد و… پرداختند.

همچنین مقرر شد بر اساس آنالیز کارشناسی شده، برای تعیین نرخ نان در کرمانشاه تصمیم‌گیری شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.