تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

اعمال تعرفه‌های جدید آب از سال آینده

  • کد خبر : 2623
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
اعمال تعرفه‌های جدید آب از سال آینده

وزیر نیرو از تصویب و اعمال تعرفه‌های جدید آب در جلسه اخیر هیئت دولت و افزایش پلکانی قیمت آن از سال آینده خبرداد.

به گزارش اصعلی اکبر محرابیان در حاشیه دیدار از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: براساس این مصوبه تعرفه آب برای مشترکانی که بیش از الگو‌های تعیین شده مصرف کنند، افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تغییر تعرفه‌ها گامی برای اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگو‌های مصرف است ادامه داد: مشترکانی که براساس الگو‌های تعیین شده مصرف داشته باشند، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مشترکان باید الگو‌های مصرف را رعایت کرده و مصارف بیش از الگو را کاهش دهند گفت: معدود مشترکانی که مصارفی بیش از حد الگو دارند، باید بیشتر رعایت کنند؛ زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه و عمده آبی که در شبکه‌های شهری توزیع می‌شود، از بالاترین سطح استاندارد‌ها برخودارهستند.

محرابیان ادامه داد: در اغلب کشور‌های جهان آبی که در شبکه شهری توزیع می‌شود آب بهداشتی است، درحالی که در شبکه‌های آب کشورمان این آب هم بهداشتی و هم قابل شرب است. برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری‌های سنگینی می‌شود.

وی بابیان اینکه منابع آبی محدود بوده و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این بخش انجام شده است، ادامه داد:در فرهنگ مردم صرفه جویی وجود دارد ولی مشترکانی داریم که از این آب مصارف غیرمعقول دارند و برای شست و شوی خودرو و آبیاری فضای سبز و پرکردن استخر‌ها استفاده می‌کنند.ناف شهر،

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.