تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
2

افزايش ورودي هندوانه به ميدان مرکزي/ با توجه به شرايط اقتصادي مردم، اتحاديه تمهيداتي انديشيده که شب يلدا نوساني در بازار نداشته باشيم

  • کد خبر : 1212
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۹
افزايش ورودي هندوانه به ميدان مرکزي/ با توجه به شرايط اقتصادي مردم، اتحاديه تمهيداتي انديشيده که شب يلدا نوساني در بازار نداشته باشيم

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران از افزايش ورودي هندوانه و ميوه هاي شب يلدا به ميدان مرکزي تره بار خبر داد و گفت: با توجه به دپوي ميوه‌هاي شب يلدا اعم از انار و هندوانه مشکلي در تامين و عرضه وجود ندارد.

به گزارش اصناف شهریار، مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: شب گذشته ۲۵ هزار تن اعم از فرنگي جات و صيفي جات ورودي بار ميدان بوده است. با توجه به ازدياد عرضه، قيمت تمامي فرنگي جات به غير از گوجه فرنگي اعم از هويج، شلغم، گل کلم، بادمجان و کدو ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قيمت داشته است.

وي ادامه داد: در حال حاضر توليد هويج و فلفل دلمه اي دزفول به قدري بالاست که قيمت هر کيلو محصول در ميدان به ۳ هزار تومان رسيده است.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: با توجه به بارندگي اخير بوشهر قيمت هر کيلو گوجه فرنگي بوته رس در ميدان ۹ تا ۱۰ هزار تومان و گوجه فرنگي رنگ آوري ۷ هزار تومان است.

او ادامه داد: با توجه به دپوي ميوه‎ هاي شب يلدا اعم از انار و هندوانه به عنوان دو قلم پرمصرف، مشکلي در تامين و عرضه وجود ندارد.

دارايي نژاد قيمت هر کيلو پرتقال را ۸ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنوني هر کيلو نارنگي ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سيب قرمز ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سيب سفيد ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، ليموشيرين ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کيوي ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۴ هزار تومان، خرمالو شهريار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان است.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: قيمت هر کيلو انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انار ساوه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انار شيراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان و هندوانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است.

به گفته او، شب گذشته ۸۰۰ تا هزار تن ورودي هندوانه بوده که از ۱۵ آذر ميزان ورودي هندوانه ميدان را به يک هزار و ۵۰۰ تن مي رسانيم تا براي شب يلدا مشکلي نداشته باشيم.

اين مقام مسئول ادامه داد: همه ساله قيمت انار و هندوانه در شب يلدا افزايش مي يابد، به همين خاطر اتحاديه از يک ماه و نيم گذشته اقدام به رصد بازار و انبار محصول در سردخانه ها کرده است. هم اکنون هندوانه نو از جاسک و ميناب بندرعباس در حال عرضه است.

رئيس اتحاديه بارفروشان تهران گفت: هم اکنون مقاديري انار شيراز، انار کاشمر، انار دماوند و ساوه در سردخانه دپو شده تا براي شب يلدا دچار مشکل نشويم. با ازدياد عرضه، تقاضا کمتر است.

دارايي نژاد گفت: در حال حاضر قيمت هر کيلو موز هندي ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان، موز اکوادور ۲۵ هزار تومان، موز فيليپين ۲۷ هزار تومان، موز پاکستاني ۱۵ هزار تومان و هرکارتن آناناس ۸۰۰ هزار تا يک ميليون تومان است.

او گفت: با توجه به شرايط اقتصادي مردم، اتحاديه تمهيداتي انديشيده که شب يلدا نوساني در بازار نداشته باشيم

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.