تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

افزایش حقوق سربازان مشروط شد

  • کد خبر : 2093
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
افزایش حقوق سربازان مشروط شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از لغو کامل مصوبه خرید و فروش سربازی در اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد داده است که سال آینده برای مشمولان متاهل دارای دو فرزند که ۵ سال یا بیشتر غیبت داشته باشند، به صورت رایگان کارت معافیت صادر شود.

به گزارش اصناف شهر، خرید سربازی لغو شد. کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به دنبال تصویب طرحی درباره خرید سربازی بود. اما ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی مخالفت کرد. پیرو مخالفت ستاد کل، مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه خرید سربازی را لغو کرد. بنابراین در بودجه سال آتی خبری از خرید سربازی نخواهد بود.
در شرایطی که پیش از این کمیسیون تلفیق بودجه مصوبه ای را برای فروش سربازی به مشمولان دارای بیش از ۵ سال غیبت با مبلغ ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بسته به مدرک تحصیلی در نظر گرفته بود، حالا خبرها از لغو کامل مصوبه خرید سربازی در سال آینده حکایت دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ خبری از فروش سربازی نخواهد بود.

این نکته ای است که حسن محمدیاری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت و گو با رکنا روی آن دست گذاشت و اظهار داشت: مصوبه مربوط به خرید و فروش سربازی در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ به طور کامل تعلیق شد و در سال آینده خبری از خرید و فروش سربازی نخواهد بود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد داده است که سال آینده برای مشمولان متاهل دارای دو فرزند که ۵ سال یا بیشتر غیبت داشته باشند، به صورت رایگان کارت معافیت صادر شود و البته تبدیل شدن این مساله به قانون منوط به رای اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان خواهد بود.

محمدیاری ادامه داد: با وجود لغو مصوبه فروش سربازی، حقوق سربازان در سال آینده نسبت به امسال به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت. یعنی در سال ۱۴۰۱ حقوق سربازان بسته به تاهل یا تجرد، مدرک تحصیلی، درجه و منطقه خدمتی آنها ماهیانه بین ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: پرداخت این حقوق به سربازان نیز منوط به تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان خواهد بود. البته با توجه به این که بخشی از منابع مالی افزایش حقوق سربازان از طریق طرح فروش سربازی پیش بینی شده بود، حالا با لغو مصوبه مربوط به این طرح، نمایندگان باید منابع مالی دیگری را برای ارتقای حقوق سربازان در سال آتی پیش بینی کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.