تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
وزیر اقتصاد در دیدار با رییس بانک توسعه اسلامی اعلام کرد؛

اقدامات نهایی ایران برای مشارکت در افزایش سهام در سرمایه بانک توسعه اسلامی

  • کد خبر : 6205
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
اقدامات نهایی ایران برای مشارکت در افزایش سهام در سرمایه بانک توسعه اسلامی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایران به عنوان یکی از سهامداران ارشد بانک توسعه اسلامی در جهان اسلام اقدامات نهایی خود را در راستای مشارکت در افزایش سهام سرمایه این بانک اجرا می‌کند.

به گزارش خبرشهر،«سید احسان خاندوزی» در حاشیه اجلاس ۲۰۲۳ گروه بانک توسعه اسلامی در جده عربستان سعودی با «محمد الجاسر» رییس بانک توسعه اسلامی و مدیران ارشد این بانک دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن اشاره به نقاط عطف همکاری‌های مشترک، بر رفع موانع و مشکلات مربوط در مسیر این همکاری‌ها تاکید کردند.

وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع موانع همکاری‌های موجود از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، بر تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری‌های مشترک با این بانک و رفع مشکلات و چالش‌های در مسیر این تعاملات اشاره کرد.

خاندوزی ادامه داد: به منظور حفظ حمایت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های بانک در جهان اسلام، ایران به عنوان یکی از سهامداران ارشد بانک، اقدامات نهایی خود را در راستای مشارکت در افزایش سهام سرمایه بانک به مورد اجرا قرار داده و به‌زودی لایحه پیشنهادی دولت در این خصوص سیر مراحل تقنین را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

رئیس بانک توسعه اسلامی نیز در این دیدار به چالش‌های پیش روی بانک طی سال‌های همه‌گیری کرونا اشاره و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد که همچون سایر سهام داران ارشد بانک، ضمن حمایت از افزایش سهام سرمایه مزبور، تلاش کند که با ایفای تعهدات ناشی از بهره‌مندی از تسهیلات پروژه‌ای بانک، بانک توسعه اسلامی را در راستای حفظ رتبه اعتباری AAA یاری رساند.

خاندوزی در این دیدار از رئیس بانک توسعه اسلامی برای سفر به تهران دعوت کرد و این سفر را در موقعیت موجود همکاری‌های بانک و ایران به عنوان یک نقطه عطف دانست.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.