تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

برنج ۹۵ درصد گران شد؟

  • کد خبر : 2448
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
برنج ۹۵ درصد گران شد؟

طی دو ماه گذشته افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار شدت پیدا کرد و نرخ تا بیش از ۹۰ هزار تومانی برای هر کیلو نیز اعلام شد که در آمارهای رسمی مرکز آمار نیز افزایش قیمت برنج از ابتدای سال جاری مشهود بود و در مقاطعی رکوردهای تازه ای به ثبت شد.

به گزارش اصناف شهر، تازه ترین گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت کالاهای خوراکی در بهمن ماه نشان می دهد که برنج ایرانی نسبت به سال گذشته ۹۵.۳ درصد گران شده است؛ به طوری که قیمت هر کیلو در بهمن سال گذشته به طور متوسط ۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در دی ماه امسال به حدود ۵۷ هزار تومان رسیده و برای بهمن ماه متوسط قیمت ۶۷ هزار و ۳۰۰ و حداکثر ۷۶ هزار تومان گزارش شده است. قیمت برنج ایرانی در مقایسه با آذرماه نیز رشد ۱۸.۲ درصدی دارد.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم فروش رفت

اما در رابطه با برنج خارجی نیز متوسط قیمت از بهمن سال گذشته با ۲۴ هزار به مرز ۳۰ هزار در دی ماه امسال رسیده و در بهمن ماه تا بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

برنج خارجی ۳۵ هزار تومان هم در ماه گذشته فروش رفته است. بر این اساس این کالا نسبت به آذر ماه ۵.۸ و در مقایسه با دیماه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است.

بر اساس گزارش گمرک ایران در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن به ارزش بالغ بر ۹۷۵ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرک ترخیص و وارد ایران شده است، این واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد در وزن و ۲۷ درصد ارزش افزایش داشته است. در ۱۰ ماهه سال گذشته ۸۵۲.۵ میلیون تن به ارزش ۷۷۱.۱ میلیون دلار برنج وارد ایران شده بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.