تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

تخصیص کد اقتصادی جدید به مودیان مالیاتی/ الزام صدور فاکتورهای فروش با کد جدید از مهرماه

  • کد خبر : 4689
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
تخصیص کد اقتصادی جدید به مودیان مالیاتی/ الزام صدور فاکتورهای فروش با کد جدید از مهرماه

براساس ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی برای تمامی مودیان شماره اقتصادی جدید اختصاص خواهد داد و مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و خدمات و قراردادهای خود که از مهر ماه تحقق پیدا می‌کند، از کد اقتصادی جدید استفاده کنند.

به گزارش اصناف شهر، در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده (۶) آئین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ برای هر یک از پرونده های مالیاتی (اعم از پرونده های موجود و یا ثبت نام های جدید) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان محترم مالیاتی اطلاع رسانی گردیده است. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس می‌باشد.

مؤدیان مکلفند در صورتحساب های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ (از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن) صادر می کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج نمایند؛ در غیر اینصورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.