تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

تعرفه قبرها در بهشت زهرا اعلام شد

  • کد خبر : 2525
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
تعرفه قبرها در بهشت زهرا اعلام شد

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا(س) دلیل تفاوت قیمت قبور در قطعات مختلف بهشت زهرا را تشریح کرد.

به گزارش اصناف شهر، روح الله محسنی با بیان اینکه تعرفه خدمات در بهشت حضرت زهرا(س) در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ در قطعات جدید که قبور به صورت سه طبقه واگذار می شود، قبر طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول قبر گرفته نمی شود و تنها هزینه خدمات که نزدیک یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان است محاسبه می شود.

وی افزود: ‌دو طبقه بالایی هم امسال طبقه ای دو میلیون و پانصد هزار تومان است، یعنی هر دو طبقه پنج میلیون تومان و این کف قیمت قبوری هست که در سازمان بهشت زهرا (س) وجود دارد.

معاون عروجیان ادامه داد: ‌ناحیه دو که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه ای ۱۴ میلیون و صد هزار تومان است؛ یعنی سه طبقه اش ۴۲ میلیون و سیصد هزار تومان می شود.ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه ای ۲۵ میلیون تومان است؛ یعنی اگر یک قبر سه طبقه واگذار شود ۷۵ میلیون تومان می شود. این کف و سقف قیمت قبور در سازمان بهشت زهرا (س) است.

محسنی درخصوص اختلاف قیمت قبور توضیح داد: ‌بر اساس تکمیل بودن قطعات نرخ قبور تغییر می کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبز زیاد است و به همین دلیل موضوع خدمات شهری سخت تر از قطعات دیگر است. لذا باید هزینه های دریافت قبور هم بیشتر باشد.

وی در خصوص این که مجوز دفن در قطعه هنرمندان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود، گفت :‌ در این وزارت خانه واحدی است که مربوط به اموات هنرمند است و باید نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت دفن در قطعه ۸۸ یعنی قطعه هنرمندان بیاورند. در قطعه نام آوران هم باید نامه از شهردار تهران یا رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نهادهایی مثل کمیته ملی المپیک آورده شود.

به گفته وی، خاک سپاری در قطعات شهدا هم نیاز به مجوز دارد و حتما باید نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران بیاورند. قطعات صالحین که مربوط به جانبازان و خانواده جانبازان و پدر و مادر و همسر و فرزندان شهدا است نیز باید نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.