تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
9

تعطیلی بیش از دو میلیون واحد صنفی از فردا

  • کد خبر : 488
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
تعطیلی بیش از دو میلیون واحد صنفی از فردا
تعطیلی بیش از دو میلیون واحد صنفی از فردا

تعطیلی بیش از دو میلیون واحد صنفی از فردا

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از دو میلیون واحد صنفی در گروه دو و سه از فردا در سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

اصناف شهربه گزارش اتاق اصناف ایران محمدباقر مجتبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اینکه در این تعطیلات ۲۱ گروه دارای اولویت تعطیل نخواهند بودT افزود: این مشاغل تامین کننده نیاز‌های اساسی مردم و صنایع هستند که بخشی از آن‌ها شامل سوپرمارکت‌ها، نانوایی، صنوف تامین کننده مواد اولیه صنایع، میوه فروشی‌ها، فروشندگان مواد لبنی، بخش خوراکی و بهداشتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز تولید و طبخ غذا به صورت بیرون بر است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: تا کنون شیوع کرونا مشکلات جانی و اقتصادی زیادی برای اصناف ایجاد کرده است، اما فعالان این بخش می‌دانند اگر مشارکت مناسبی نداشته باشند تعطیلی‌ها اسمترار پیدا خواهد کرد و خسارت محدود به ۵ روز تعطیلی نخواهد بود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران ادامه داد: ستادملی کرونا برای جلوگیری از بروز خسارت بیشتر این تعطیلات را اعلام کرده، بنابراین از دوشنبه تا شنبه هفته آینده بیش از دو میلیون واحدصنفی تعطیل خواهد شد و امیدوار هستیم با افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد تعطیلی مجدد اصناف نباشیم.

مجتبایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تولیدات داخلی و ۷۰ درصد واردات از طریق شبکه صنوف توزیع می‌شود، گفت: میزان حمایت انجام شده از اصناف متناسب با مقدار خسارت وارده به آن‌ها نبوده است، بنابراین بزرگترین درخواست اتاق اصناف ایران از دولت سیزدهم حمایت مناسب و رسیدگی به این بخش است.

وی افزود: در همین شرایط مالی و با وجود خسارت‌های ایجاد شده برای اصناف، این بخش تا کنون ۴ هزار میلیارد تومان کمک مومنانه در بخش‌های مختلف داشته‌اند که از جمله آن‌ها تامین اکسیژن بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام تعطیلی بازرسان اصناف و بهداشت، اماکن و تعزیرات نظارت‌های خود را تشدید خواهند کرد،افزود: اگر چه تعداد بازرسان مورد نیاز برای رسیدگی به تخلفات کم است، اما طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۴ میلیون بازرسی در اصناف انجام شده و حدود ۳۵ هزار واحد صنفی پلمپ شده است و همچنین بیش از ۶۵ هزار مورد بازرسی گشت مشترک با همراهی بازرسان بهداشت،اماکن و تعزیرات انجام شده است.

مجتبایی گفت: اگر صنوف در این ایام تخلف داشته باشند به مدت سه هفته پلمپ خواهند بود.

وی درخصوص واکسیناسیون بازرسان و گروه‌های دارای اولویت یک اصناف گفت: ما درحال رایزنی و تامین واکسن برای گروه یک اصناف که بیشترین مراوده را با مردم دارند هستیم./ع/
(۱۴۰۰/۵/۲۴)

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.