تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3
تمام تولیدکنندگان طلا در ایران باید از اداره استاندارد گواهی فعالیت دریافت کنند

تمام تولیدکنندگان طلا در ایران باید از اداره استاندارد گواهی فعالیت دریافت کنند

  • کد خبر : 891
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
تمام تولیدکنندگان طلا در ایران باید از اداره استاندارد گواهی فعالیت دریافت کنند
کارشناس بازار طلا :تمام تولیدکنندگان طلا در ایران باید از اداره استاندارد گواهی فعالیت دریافت کنند

محمدولی، کارشناس بازار طلا بیان کرد: تمام خریداران حضوری طلا باید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های زیرمجموعه‌ی اتحادیه‌های قانونی تهیه کنند.

اصناف شهر به گزارش پایگاه اطلاع زسانی اتاق اصناف ایزان به نقل از بازار، عبادالله محمدولی افزود: زیرساخت‌های بازار طلا باید به گونه‌ای مدیریت شوند که در هنگام نوسان این محصول ارزش پول ملی تغییر نکند.

این کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به این که تمام فروشندگان طلا باید از اتحادیه‌ی ملی کسب و کار مجوز فعالیت دریافت کنند، اظهار داشت: تمام فروشندگان برای مراجعه به اتحادیه‌ کسب و کارهای مجازی باید از صنف مورد نظر خود مجوز کار داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کاربران اینترنت بدون توجه دقیق به مجوزهای فروشگاه‌های آنلاین نسبت به خرید محصول اقدام می‌کنند.

عبادالله محمدولی با اشاره به این که بازار طلا جزو کم خطرترین بازارهای جهان است، عنوان کرد: اگر ما با دقت کافی و حساسیت نسبت به خرید طلا اقدام کنیم، ضرر و زیان نمی‌بینیم.

وی در خصوص فروش فلز پیریت به جای طلا در بازار، توضیح داد: تمام خریداران حضوری طلا باید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های زیرمجموعه‌ی اتحادیه‌های قانونی تهیه کنند.

این کارشناس بازار طلا با اشاره به این که تمام تولیدکنندگان طلا در ایران باید از اداره استاندارد گواهی فعالیت دریافت کنند، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۰ تا به امروز تلاش شده تا با ایجاد فرآیندهای متعدد بازار خرید و فروش طلا به طور کامل به شفافیت برسد.

وی با بیان این که افراد سودجو در همه اصناف وجود دارند، تصریح کرد: اگر ما هنگام خرید دقت کافی داشته باشیم، با کم‌ترین میزان مشکل مواجه می‌شویم.

عبادالله محمدولی با اشاره به این که وزن طلا با سایر فلزها تفاوت بارز دارد، توضیح داد: اکثر کارشناسان طلا با مشاهده‌ محصول اصل یا بدل بودن را تشخیص می‌دهند.

وی در خصوص طلاهای خارجی، عنوان کرد: فروش مصنوعات خارجی در ایران غیر قانونی است و قاچاق محسوب می‌شود./ح/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.