تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

تمام نیروهای شاغل با ۲ سال سابقه اشتغال مشمول قرارداد کار معین می‌شوند

  • کد خبر : 5400
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
تمام نیروهای شاغل با ۲ سال سابقه اشتغال مشمول قرارداد کار معین می‌شوند

حسین گودرزی در مورد تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با رویکرد تحول در نظام اداری کشور و ساماندهی چند میلیون نیروی کاری است که به طور غیررسمی با دستگاههای اجرایی همکاری دارند، تهیه شد و تصویب نهایی آن می تواند به امنیت شغلی کارکنان دولت کمک کند.

به گزارش اصناف شهر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: با تصویب این طرح همه دستگاههای دولتی موظفند ظرف مدت ۶ ماه با تمام نیروهای شاغل تمام وقت و پاره وقت بیمه پرداز، با دو سال سابقه اشتغال، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این مصوبه، جذب هرگونه نیروی انسانی به صورت مستمر در دستگاههای اجرایی تنها از طریق آزمون متمرکز خواهد بود و دستگاهها حق انعقاد قرار داد با شرکت های تأمین نیرو به عنوان شرکت های واسطه را ندارند و در صورت تخلف از قانون به زندان و انفصال از خدمات دولتی محکوم می شوند.

گودرزی با اشاره به اینکه در این طرح حذف شرکت های واسطه‌ای در جذب نیرو پیش بینی شده است، گفت: این قانون ضمن حذف دهها هزار شرکت واسط، برای چندین میلیون نیروی انسانی غیر رسمی شاغل، امید، اعتماد و ثبات شغلی ایجاد می کند و برای نظام اداری و استخدامی کشور نیز شفافیت، عدالت و رفع تبعیض را در پی خواهد داشت.

وی درباره اینکه کدامیک از شاغلان در دستگاههای اجرایی مشمول این مصوبه می شوند، تصریح کرد: هر فردی که به صورت دو سال با نهادهای دولتی تحت هر عناوینی به صورت تمام وقت و یا پاره وقت کار کرده باشد و بیمه فرد از طرف نهادهای دولتی پرداخت شده باشد، مشمول این طرح خواهد شد و قرارداد او به کارمعین تغییر می‌کند.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس با ابراز امیدواری به اینکه این طرح در شورای نگهبان به تایید برسد، افزود: در صورت تایید این مصوبه، اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه ساماندهی استخدام کارکنان دولت و به کارگیری نیروها به روش کارمعین و جذب بر اساس گزنیش را تعیین و تصویب کردند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.