تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون تومان شد!

  • کد خبر : 2656
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون تومان شد!

حداقل حقوق معلمان به ۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ رسید. خبر خوب برای معلمان، حداقل حقوق معلمان، ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می شود!

به گزارش اصناف شهر، حداقل حقوق معلمان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. منادی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:

طرح رتبه بندی معلمان فردا در مجلس شورای اسلامی مطرح و ۴ ماده باقیمانده آن بررسی می شود.
🔹در صورت نهایی شدن این طرح، معلمان حداقل ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران(۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) یعنی ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان را دریافت می کنند

وحیدی نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ، افزایش یک میلیون یا دو میلیونی پولی نیست که مشکل معلم را حل کند:

افزایش یک میلیون یا دو میلیونی پولی نیست که مشکل معلم را حل کند حداقل مجبوریم لایحه را از دستور خارج کرده فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنیم و زمانی که اعتبار لازم تامین شد مجددا در دستور قرار دهیم.
لایحه رتبه‌ بندی فرهنگیان تاکنون سه بار با اولویت در صحن مجلس بررسی شده اما هیات رئیسه مرتباً اعداد و ارقام مختلفی را در خصوص اجرای این لایحه اعلام می‌کند.
با این رویه که پیش گرفته شده هم آبروی مجلس را برده‌اید هم آبروی دولت را؛ اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی بار مالی برای دولت دارد اجازه دهید به شورای نگهبان رفته و اجازه دهید شورای نگهبان به آن رسیدگی کند اما جلوی حق نماینده را نگیرید

💢‌ علت کاهش حقوق معلمان خریدخدمات

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شرح داد :

🔹 طبق قانون حقوق معلمان خریدخدمت باید به میزان حداقل حقوق در قانون کار پرداخت شود و بیمه آنها نیز محاسبه شود و در ایرادی که دیوان محاسبات به اجرای این قانون گرفته، این است که طبق قانون کار باید کارکنان مشمول این قانون حداقل ۴۴ ساعت در هفته کار کنند، اما معلمان خریدخدمت تنها ۲۴ ساعت در هفته مشغول به کار هستند.
🔹 به همین خاطر بنا شد تا در هفته پیش رو مذاکرات و پیگیری‌هایی را برای حل این مشکل داشته باشیم و اگر به این برداشت رسیدیم که علاوه بر ۲۴ ساعت حضور در کلاس، ۲۴ ساعت کار مطالعاتی هم جزو ساعت کار معلمان خرید خدمت حساب شده و مشکل پرداخت حقوق به آنها رفع شود که کار فیصله پیدا می‌کند اما اگر این مشکل در هفته پیش رو به این شکل حل نشود، برای حل مشکل پرداخت حقوق معلمان خریدخدمت طرح استفساریه ارائه خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.