تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
1

حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۱ چقدر خواهد بود؟

  • کد خبر : 1701
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۱ چقدر خواهد بود؟

چیزی به پایان سال نمانده است و باز هم بازار گمانه‌زنی‌ها برای رقم حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران داغ شده است.

بسیاری از کارمندان به دنبال این هستند که بدانند پایه حقوق آنها چه میزان افزایش خواهد داشت و آیا این مبلغ می‌تواند مخارج زندگی و معیشت آنها را تأمین کند.

به رسم هر سال تصمیم گرفتیم تا قبل از اعلام شورای عالی کار، هیأت دولت و مجلس، درباره حدس‌ها و گفته‌ها مسئولین در مورد رقم حقوق ۱۴۰۱ صحبت کنیم.

همان‌طور که می‌دانید، با تصویب مجلس و دولت، حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی همراه شد و به این ترتیب حداقل مبلغ آن به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که این افزایش در سال ۹۹ برابر با ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

اما جزئیات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ میزان دریافتی افراد به صورت پلکانی از ۵ درصد تا ۲۹ درصد افزایش خواهد داشت و به این ترتیب درصد افزایش حقوق برای تمام افراد یکسان نخواهد بود. به این ترتیب و براساس بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق افرادی که از متوسط حقوق کمتر می‌گیرند از حقوق افرادی که از متوسط بیشتر می‌گیرند، بیشتر رشد خواهد داشت و نتیجه آن این است که فاصله حقوق برای تمام افراد کم خواهد شد و دیگر شاهد شکاف حقوق و دستمزد میان کارکنان نخواهیم بود.

به این ترتیب، حداقل و پایه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ برای کارمندان و کارگران با ۲۹% رشد از ۳ میلیون و پانصد هزار تومان به ۴ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.