تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
6

خاندوزی: ایجاد رونق اقتصادی در کشور با استفاده از ظرفیت بنادر

  • کد خبر : 4055
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
خاندوزی: ایجاد رونق اقتصادی در کشور با استفاده از ظرفیت بنادر

سید احسان خان‌دوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز در حاشیه بازدید از بندر‌خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی بنادر یکی از بسترهای مهم برای ایجاد ر‌ونق اقتصادی در کشور و منطقه‌ به شمار می‌رود.

به گزارش اصناف شهر ، خاندوزی افزود: امروز از ظرفیت‌های اقتصادی موجود آبادان، اروندکنار، چوئبده و خرمشهر بازدید به عمل آمد و گفت‌وگوهای سازنده‌ای با فعالان اقتصادی منطقه در موضوعاتی نظیر گمرکات و بنادر صورت گرفت.

خاندوزی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده‌اند که آئین نامه‌ای برای ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به‌طور خاص مسئله ته‌لنجی‌ها تدوین کنند که خوشبختانه این آئین نامه آماده شده است و در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دو بند از این آئین نامه نیازمند مجوز فرا قانونی از سوی شورای هماهنگی سران سه قوه بود که امیدواریم ظرف هفته‌های پیش رو در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بندهایی از آن که نیازمند مجوز قانونی خاص است، تصویب شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مطرح شده در هیئت دولت مسئله ورود کالا از طریق ته‌لنجی به‌صورت منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار خواهد گرفت و از دسته‌ کالای قاچاق خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه از محدودیت سفرهای لنج‌داران کاسته خواهد شد، گفت: محدود کردن سفرهای لنج‌داران در سال، افزایش بیکاری و ناراضایتی را در پی‌ داشت که در حال حاضر این محدودیت تا حدی مرتفع شده است. همچنین تعداد کالاهای بیشتری از امکان ورود قانونی برخوردار شده‌اند.

خاندوزی یادآور شد: ورود برخی از کالاها را نیز وزارت صمت به صورت جداگانه به استان‌ها ابلاغ خواهد کرد که این امر اتفاق بسیار مثبتی را در افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای رقم می‌زند.

وی در عین حال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای از سوی وزارت اقتصاد برای راه اندازی افشور بانک(بانک های فرا ساحلی) در منطقه آزاد اروند وجود دارد،گفت: این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد و در خواست آن باید از سوی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.