تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

خبر خوش برای فرهنگیان | افزایش ۳ و نیم برابری بودجه در رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 4283
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
خبر خوش برای فرهنگیان | افزایش ۳ و نیم برابری بودجه در رتبه بندی معلمان

​طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود.

به گزارش اصناف شهر، مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، عصر روز پنج شنبه، بیست و سوم تیرماه سال جاری در جلسه شورای اداری شهرستان دالاهو با اعلام خبر فوق افزود: اجرایی شدن این قانون مهم تنها چهار ماه پس از تصویب، بیانگر اهمیت آموزش و پرورش برای دولت سیزدهم است.

وی تصریح نمود: دولت مردمی با پس نگرفتن لایحه رتبه بندی و موافقت با افزایش سه و نیم برابری بودجه این لایحه، سعی در ترمیم وضعیت معیشتی معلمان دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: توجه به استعدادهای شهرستان موجب کاهش بیکاری جوانان می گردد.

نوری گفت: مردم دالاهو همواره در برهه های گوناگون تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، پشتیبان و حامی ارزش های والای نظام اسلامی بوده و با تقدیم شهدای پرشمار دین خود را به ایران اسلامی ادا نموده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود، مردم شریف شهرستان دالاهو و استان کرمانشاه، به زودی از برکات و مصوبات این سفر هیئت دولت به استان بهره مند خواهند شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان افزایش خواهد یافت.

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: حقوق معلمان رتبه ۱ ۴۵ درصد، معلمان رتبه ۲ ۵۵ درصد، معلمان رتبه ۳ ۶۵ درصد، معلمان رتبه ۴ ۷۵ درصد و معلمان رتبه ۵ ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. حق شغل حق شاغل و حق فوق العاده سه بخش حقوقی است که برای معلمین در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی فعالیت می‌کنند و در کدام رتبه قرار می‌گیرند حداقل حقوق شان متفاوت است؛ نمی‌توان عددی دقیق را به عنوان حداقل حقوق اعلام کرد. بسته به اینکه در احکام معلمین رقمش به چه نحوه است و در کدام رتبه قرار می‌گیرند؛ حداقل حقوق معلمان متفاوت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.