تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4
رئیس بنیاد ملی گندمکاران عنوان کرد

درخواست تجدید نظر در قیمت‌ گندم را داریم/ برداشت گندم از ۱۰ روز آینده

  • کد خبر : 5555
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
درخواست تجدید نظر در قیمت‌ گندم را داریم/ برداشت گندم از ۱۰ روز آینده
رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید که با توجه به هزینه‌های تولید و قیمت جهانی درخواست تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم را داریم.

عطاالله هاشمی در گفت‌وگو باخبرشهر، با بیان اینکه سبزینگی مزارع گندم در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: سبزینگی مزارع دیم که اوایل پاییز شرایط خوبی نداشتند در بارش‌های اخیر در استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور خوب شده است. سبزینگی مزارع‌ آبی نیز چون با آب‌های مطمئن آبیاری می‌شوند رو به بهبود و رضایت‌بخش است.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت خرید تضمینی گندم تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از قبل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان پایه و ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت تعیین شده بود که این یارانه کشت شامل همه گندمکاران نشد. از طرفی این ۱۳ هزار تومان باید قیمت پایه گندم می‌بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: هفته گذشته درخواست تجدید نظر قیمت خرید تضمینی گندم و تشکیل جلسه در شورای قیمت‌گذاری را داشتیم. قرار است امروز در کمیسیون تخصصی ذیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دلایل و مستندات خود را در خصوص هزینه‌های تولید گندم، هزینه‌های تحمیلی، قیمت جهانی گندم، قیمت ارز، تورم، هزینه‌های کارگر، نهاده و مکانیزاسیون ارائه کنیم تا پس از بررسی کارشناسی در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید در قیمت گندم تجدید نظر شود زیرا ادامه این شرایط به ضرر کشاورز خواهد بود، گفت: قیمت گندم نباید کمتر از ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان باشد. نظر بنیاد ملی گندمکاران این است که قیمت گندم را بین ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان تعیین شود.

هاشمی تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد با توجه به اینکه قیمت‌ نهاده‌های دامی در بسیاری از موارد بالاتر از گندم است ممکن است از گندم به جای نهاده‌های دامی استفاده شود.

وی در پایان گفت: برداشت گندم از ۲۰ تا ۲۵ اسفند ماه و از استان‌های سیستان‌ و بلوچستان و بوشهر آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.