تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
2

دریافت پول زمین از مجرد‌هایی که در هنگام تحویل مسکن ملی متاهل نشده‌اند

  • کد خبر : 1597
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۴:۵۶
دریافت پول زمین از مجرد‌هایی که در هنگام تحویل مسکن ملی متاهل نشده‌اند

قاسمی گفت: مجرد‌های ثبت نام کرده در طرح نهضت ملی مسکن اگر در هنگام تحویل واحد ازدواج نکرده باشند، باید پول زمین را پرداخت کنند.

به گزارش اصناف شهر؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک گفت: ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت نام مجرد‌ها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کرده ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج کرده باشند. فردی که ثبت نام کرده اگر ازدواج نکند در هنگام تحویل مسکن، زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند.

قاسمی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه طراحی شده است، اما متاسفانه طرح جامعی برای شناسایی متقاضیان نداریم.

او افزود: ما اخیرا برای اینکه  مردم بتوانند استفاده بیشتری از این طرح کنند فرم ج را اصلاح کردیم و مدت زمان برای این فرم در شهر‌های بزرگ را به ۵ سال رساندیم و از این طریق افراد زیادی می‌توانند ثبت نام کنند.

قاسمی تاکید کرد: ۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر تا کنون  در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در ۸۰۰ شهر مردم می‌توانند ثبت نام کنند.

او گفت: پالایش متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال انجام است و افرادی که در نهضت ملی مسکن هستند به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

قاسمی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر همچنان با مشکلات حقوقی درگیر هستند و تیمی گذاشته ایم که تکلیف آن‌ها زودتر مشخص شود. در حال حاضر بسیاری از واحد‌های مسکن مهر متقاضی ندارند و در این پروژه‌های جدید واحدی نمی‌سازیم که متقاضی نداشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ما در این پروژه‌ها مسکن سازی نمی‌کنیم بلکه شهرسازی می‌کنیم وهمزمان با ساخت تمامی زیر ساخت‌ها تامین شده است.

کمتر از یک درصد دستگاه ها اراضی خود را به طرح ساخت مسکن اختصاص داده اند

قاسمی بیان کرد: سیاست ما در این طرح بلند مرتبه سازی نیست و از ۴ میلیون واحد مسکونی، زمین ۲ میلیون واحد مسکونی را تامین کرده ایم.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ۹۰ درصد از پروژه های مسکن ملی را در طرح نهضت ملی مسکن آورده ایم که پیشرفت فيزيکی آنها به ۱۵ درصد رسیده است.

او افزود: ما برخی از شهرها که مشکل زمین داشتند را جزو لیست شهرهای ثبت نامی وارد نکرده ایم و در حال حاضر بانک زمین را طراحی کرده ایم و تمامی جزئیات اراضی و زمین ها مشخص شده است. پیش بینی می شود تا ۲ هفته آینده مردم در تمامی شهرها می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

قاسمی تاکید کرد: از این ۲ میلیون اراضی که تأمین شده بیش از ۹۹ درصد از اراضی برای وزارت راه وشهرسازی بوده و کمتر از یک درصد دستگاه ها اراضی خود را اختصاص داده اند. در حدود یک هزار شهر اراضی در بانک زمین تامین شده و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ اراضی تمامی ۴ میلیون تامین شود.

حدود آورده متقاضیان برای واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران ۱۵۰ میلیون تومان است

قاسمی بیان کرد: ما حتی اگر در بخشی زمین نداشته باشیم حاضریم زمین بخریم و آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. سالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده و تمامی جزئیات این طرح، نحوه پرداخت و سود این تسهیلات توسط بانک ها بررسی و ابلاغ شده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر تنها یک بانک کار عملیاتی برای پرداخت تسهیلات را انجام می دهد که برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها و روستا ها بین ۴۰۰ تا ۲۰۰ تومان است. اگر بانک ها به تعهدات خودشان در پرداخت تسهیلات عمل نکنند قانون با آنها برخورد خواهد شد.

عضو کابینه دولت اظهار کرد: سودی که برای این تسهیلات شورای پول و اعتبار در نظر گرفته است ۱۸ درصد است که در این شرايط تورمی کشور بسیار مناسب است با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله است. ما اقساط را پلکانی خواهیم کرد .

قاسمی اظهار کرد: عددی هنوز برای اقساط و مبلغ آورده مشخص نیست و مردم حدود ۲ سال که بعد از ساخت است اقساط را پرداخت خواهد کرد.

او گفت: پیش بینی این است که آورده اولیه متقاضیان برای تهران حدود ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم

قاسمی افزود: ما از توان و ظرفیت های شرکت های انبوه سازان استفاده خواهیم کرد و توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم. در صنعتی سازی در ایران عقب هستیم و باید با ساخت واحد مسکونی در کشور نظام فنی و مهندسی را توسعه دهیم.

قاسمی اظهار کرد: طرح جامع اطلاعات لینک شده هنوز طراحی نشده است و در وزارت راه وشهرسازی براساس آمار خانه های خالی که داشته ایم به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده ایم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد:سامانه املاک و اسکان در حال حاضر ناقص است و ما در حال حاضر اطلاعات ۶۰ میلیون خانوار را داریم و مردم باید اطلاعات خود را تکمیل کنند.

او بیان کرد: افرادی که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان تکمیل نکنند، در آینده با افزایش پلکانی قبوض برق روبرو می شوند و یا ممکن است در هنگام مراجعه به بانک با مشکل مواجه شوند.

قاسمی افزود: ما سعی داریم برای کنترل بازار اجاره، عرضه مسکن را افزایش دهیم و با شرکت های وارد مذاکره شده ایم که بتوانند واحدهای در قالب اجاره داری حرفه ای بسازند.

او گفت: سرمایه‌گذاری در مسکن نباید متوقف شود ما در طرح مالیات بر عایدی مسکن دنبال آن هستیم که با سوداگری در مسکن برخورد شود.

آخرین وضعیت راه آهن شلمچه به بصره 

او درباره آخرین وضعیت راه آهن شلمچه به بصره هم گفت: موضوع شلمچه به بصره و اتصال ریلی ایران به عراق هم در بحث ترانزیت باری و مسافری به ویژه در اربعین بسیار موثر است.

قاسمی افزود: در سفر نخست وزیر عراق به ایران صحبت نهایی درباره اجرای راه آهن شلمچه به بصره صورت گرفت و دستورات خوبی داده شد.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: این تفاهم نامه دارای تاریخ مشخص است و سه تا ۴بند اساسی بنا شد، شرکت پروژه بین ایران و عراق هم برای سرمایه گذاری هم ساخت و هم نگهداری ظرف ۲ ماه باید راه اندازی شود.

قاسمی با بیان اینکه برای ساخت این ۳۲ کیلومتر مقرر شد عملیات اجرایی ساخت پل ظرف یک ماه آینده آغاز شود افزود: ظرف ۶ ماه آینده مقرر شد مین روبی مسیر با همکاری عراق صورت گیرد.

او گفت: پیش بینی می‌شود ظرف ۲ سال این راه آهن ساخته شود و با اجرای این راه آهن صادرات ما با کشور‌های همسایه و با اتصال دریای مدیترانه افزایش خواهد یافت. منابع مالی برای این شرکت مشترک به صورت ۵۰،۵۰ است و پیش بینی می‌شود ۱۲۰ میلیون دلار برای این ۳۲ کیلومتر هزینه شود و بخش‌های خصوصی اعلام آمادگی کرده اند.

قاسمی اظهار کرد: راه آهن چابهار به سرخس را به زودی تکمیل می‌شود و نقش بسیاری مؤثری در حوزه حمل ونقلی دارد.

تکذیب حواشی درخصوص رفتن از وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه وشهرسازی در پایان تاکید کرد: ما همچنان در این وزارت راه و شهرسازی هستیم و حاشیه ها در رابطه با قطع همکاری با این وزارتخانه را تکذیب می‌کنم.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.