تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
9

دستور رئیسی در خصوص اقتصاد دریایی کشور

  • کد خبر : 2497
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
دستور رئیسی در خصوص اقتصاد دریایی کشور

سید ابراهیم رئیسی ‌رئیس جمهوری به ظرفیت وجود سواحل در گلستان اشاره کرد و گفت: اگر اقتصاد دریا احیا شود می‌توانیم اقدامات بزرگی را انجام دهیم و از آن برای توسعه استفاده کنیم.

به گزارش اصناف شهر، سید ابراهیم رئیسی ‌در جمع نخبگان، علما، خانواده، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گرگان ‌با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار داشت: مردم شهید‌پرور استان گلستان از همه اقوام و مذاهب و گویش‌های مختلف در کنار یکدریگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: انسجام و وحدت و یکپارچگی مردم استان گلستان زبانزد است و باید قدر این وحدت و انسجام را دانست.

رئیس جمهور با اشاره به آزمون‌های مختلف مردم این استان در حفظ ارزش‌های انقلاب و شهدای این استان‌ اظهار کرد: در استان گلستان مردمانی از قوم‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که منشا آثار و برکاتی است.

رئیسی گفت: استان گلستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است اما باید از این امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرد و باید عمران و آبادانی را ساخت.

وی افزود: حمایت از کشاورزی یک مسئله مهم در استان گلستان است و اگر روستاها را به عنوان بخش تولیدی مهم تبدیل کنیم، روستاییان در حاشیه شهر سکونت نخواهد کرد.

رییسی افزود: اقتصاد روستا باید فعال شود و اگر تسهیلاتی وجود دارد باید به روستایی پرداخت شود و تولید روستا خریداری شود.

وی به ظرفیت وجود سواحل در گلستان اشاره کرد و گفت: اگر اقتصاد دریا احیا شود می‌توانیم اقدامات بزرگی را انجام دهیم و از آن برای توسعه استفاده کنیم.

رییس جمهور به بازدید صبح امروز از آشوراده و سواحل بندرترکمن اشاره کرد و گفت: متاسفانه از این امکانات و ظرفیت موجود به هیچ عنوان استفاده نشده و پیشرفت این منطقه به خاطر قوانین پیچیده سازمانی معطل مانده است.

وی همچنین با اشاره به حضور در منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: این منطقه آزاد باید هرچه سریع‌تر باید فعال شود.

رئیس جمهور افزود: کشورهای منطقه سی‌آی‌اس و سایر کشورهای منطقه تمایل زیادی برای توسعه روابط تجاری با ایران دارند و در این شرایط بهترین بازار منطقه می تواند در اختیار ایران قرار بگیرد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رییسی ادامه داد: با ترکمنستان مذاکرات مختلفی انجام دادیم و به واسطه این مذاکرات در زمستان امسال بر خلاف سال های قبل هیچ قطعی گازی در کشور نداشتیم.

وی بیان کرد: استان‌های مرزی باید با همکاری وزارت امور خارجه با کشورهای همجوار ارتباط برقرار کنند که این موضوع به استانداران تاکید شده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه نباید در کشور فقر مطلق داشته باشیم، گفت: فقر مطلق محصول بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی بوده و زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی گفت: نباید اجازه بدهیم که خانواده ای برای اداره زندگی و تامین نیازهای اولیه زندگی مشکل داشته باشد که برای کمک به حل این مشکل از کمک مردم و به خصوص گروه های جهادی استقبال می‌کنیم‌.

وی به همراهی گروه های مردمی در کنترل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد و حتی برخی افراد شغل خود را از دست دادند که حمایت مستمر گروه های مردمی به خصوص بسیج و نیروهای جهادی آلام مردم را کاهش داد.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم از گروه‌ های جهادی حمایت کرده و با آغوش باز از اقدامات مردم شهری و روستایی و خیران برای کم کردم آلام شهروندان استقبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: با تشکیل شورای عالی جهادی و فعال کردن بخش جهادی بسیج سازندگی امیدواریم بیش از گذشته از اقدامات گروه های جهادی بیش از گذشته حمایت شود.

رئیس جمهور همچنین به راکد ماندن برخی صنایع در گلستان اشاره کرد و گفت: این صنایع باید فعال شود که در آن صورت بخشی از مشکل اشتغال استان برطرف خواهد شد.

وی گفت: دانشگاه‌های گلستان باید برای شناسایی چالش و مشکلات استان فعال‌تر شوند و نظام مسائل استان را تعریف کنند و بر روی آن مطالعات و پژوهش انجام دهند.

وی افزود: دانشگاه‌ها به عنوان اتاق فکر دولت می‌توانند در مسئله‌شناسی و شناسایی مشکلات به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: وضعیت فعلی اقتصاد بخصوص در گلستان قانع کننده نیست.

رییسی اظهار داشت: گلستان در برخی از تولیدات کشاورزی و صنعتی رتبه نخست کشور را دارد که باید از این فرصت برای رونق بیشتر اقتصادی استان استفاده کرد.

وی گفت: فرهنگ مردم گلستان مبتنی بر دین و دین‌مداری است و در این شرایط باید به مسائل فرهنگی و دینی توجه بیشتری شود.

رییس جمهور با اشاره به تنش‌های آبی گلستان تاکید کرد: در جاهایی که نزولات آسمانی کمتری هم داریم با مدیریت بهتر آب می‌توانیم منابع آبی را برای بخش شرب، کشاورزی و صنعت تامین کرد.

وی گفت: استقرار صنایع تبدیلی یکی از نیازهای جدی گلستان و دیگر استان های برتر تولد محصولات کشاورزی است که با راه اندازی بیشتر آن از خام فروشی جلوگیری خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: استقرار صنایع تبدیلی به ایجاد ارزش افزوده بیشتر منجر شده و مردم از آن بهره مند خواهند شد.

وی به هدف دولت از انجام سفرهای استانی‌ اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های جدی دولت در این سفرها، انجام نظارت دقیق بر مصوبات برای اجرای کامل آن ها است.

رییس جمهور ادامه داد: قبل از سفر هیات‌های کارشناسی به استان‌ها سفر می‌کنند و با احصای چالش‌ها و راه حل‌ها، بهترین راه حل برای کاهش مشکلات مردم را انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که در اتاق مدیران دولت باید همیشه به روی مردم باز باشد گفت: مدیر نظام اسلامی و دولت سیزدهم باید از مردم، با مردم و بین مردم باشد و این موضوع را باید مردم احساس کنند.

رئیس جمهور افزود: توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی باید محور فعالیت مدیران باشد و مدیران بدانند هر کاری که برای مردم زشت است، برای مدیران این دولت باید زشت‌تر تلقی شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.