تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

دلار توافقی در کانال ۳۹ هزار تومان/‌ مشکل‌ متقاضیان در ثبت سفارش

  • کد خبر : 5002
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
دلار توافقی در کانال ۳۹ هزار تومان/‌ مشکل‌ متقاضیان در ثبت سفارش
مشاهدات میدانی امروز خبرنگار فارس از بازار ارز در میدان و خیابان فردوسی حاکی از عرضه دلار توافقی در کانال 39 هزار تومان است.‌

مشاهدات میدانی خبرنگار خبرشهر از بازار ارز ‌در میدان و خیابان فردوسی حاکی از آن است امروز و در لحظه تنظیم این گزارش‌ دلار توافقی در کانال ۳۹ هزار تومان و با قیمت ۳۹۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

در مقابل صرافی‌ها و در بازار غیررسمی هم دلال‌ها با قیمت‌سازی‌های کاذب، نرخ دلار را در کانال‌های ۴۲ و ۴۳ هزار تومان اعلام می‌کنند در حالی که مشتری برای این دلارهای غیررسمی و‌جود ندارد؛ نکته قابل تأمل اینکه از هر یک از دلالان درباره قیمت‌ها سوال می‌شود، قیمت‌های متفاوت اعلام می‌کنند‌.

باوجود حضور نسبتا زیاد دلالان در میدان و خیابان فردوسی تقریبا معامله‌ای از سوی این افراد انجام نمی‌شد و فقط این افراد در حال قیمت‌سازی کاذب برای افزایش قیمت بودند.
مشکلات برخی متقاضیان در ثبت سفارش دلار توافقی

یکی از متقاضیان دلار توافقی که قصد داشت سهمیه ۲۰۰۰ دلار را از صرافی و از طریق کارت ملی خریداری کند، به خبرنگار فارس گفت: مشکلی که من و یکی دو تن از همکارانم برای تهیه این ۲۰۰۰ دلار داشته‌ایم این است که ثبت‌نام در سامانه ارز توافقی مدام با اختلال مواجه می‌شود و پیامک تأیید ثبت‌نام برای ما ارسال نمی‌شود و معمولا پایان شب، پیامکی دریافت می‌کنیم که ثبت‌نام انجام نشد.

وی افزود: پس از چند روز‌ ثبت‌نام در سامانه ارز توافقی و موفق نشدن، امروز برای تهیه دلار با کارت ملی، به صرافی‌ها آمده‌ام اما اغلب می‌گویند فقط با تایید ثبت‌نام، دلار توافقی عرضه می‌شود در حالی که ثبت‌نام هم با اختلال مواجه است.

این متقاضی ارز توافقی گفت: البته به یکی از صرافی‌های بانکی هم مراجعه کرده‌ام که به من گفتند فقط می‌توانیم با کارت ملی، ۱۹۰۰ دلار به شما بدهیم و آن هم دلار سفید نه دلار آبی.‌

بنابراین گزارش ضرورت دارد با توجه به آنکه کماکان عرضه ارز توافقی انجام می‌شود، حداقل نسبت به عرضه این ارز در صرافی‌ها و شیوه ثبت‌نام، نظارت دقیق‌تری از سوی بانک مرکزی انجام شود

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.