تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
7

دولت ماهانه یک میلیارد دلار برای تامین نهاده‌ها و کالای اساسی اختصاص داد

  • کد خبر : 2494
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
دولت ماهانه یک میلیارد دلار برای تامین نهاده‌ها و کالای اساسی اختصاص داد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت با وجود محدودیت در تامین ارز و با دستور رییس جمهور، ماهانه یک میلیارد دلار برای تامین نهاده ها و کالای اساسی اختصاص داده است .

به گزارش اصناف شهر، سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه در مراسم بهره برداری ازطرح هفت هزار هکتاری زهکشی کردکوی اظهار داشت: کمک به کاهش قیمت کالاهای اساسی در دستور کار قرار دارد که در این راستا طرح ارزان‌سازی قیمت کالای اساسی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: در طرح تحول دولت سیزدهم، کشاورزی یک ایده محوری است و سهم این بخش در سفرهای دولت بیش از گذشته در نظر گرفته شد.

وی به طرح خودکفایی محصولات راهبردی کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان‌های شمالی ظرفیت در تامین نیاز برنج کشور را دارند که با اجرای طرح های زیربنایی مانند زهکشی اراضی شوره زار، رسیدن به این هدف امکان پذیر است.

وزیر جهادکشاورزی گفت : زهکشی اراضی شمال کشور به ۲ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد که می توان از ظرفیت قرارگاه سازندگی برای اجرای این طرح استفاده کرد.

ساداتی‌نژاد همچنین از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زهکشی اراضی شمال خبر داد و گفت: اجرای کامل این طرح در گلستان به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در گلستان در سفر رییس جمهور به استان گلستان خبر داد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: زهکشی ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان در برنامه قرار دارد که در پنج سال اخیر این طرح در ۱۱۰ هزار هکتار اجرا شد.

مختر مهاجر اظهار داشت: اگر این طرح به عنوان بزرگترین طرح زهکشی اراضی دیم آسیا به پایان برسد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

رییس جمهور صبح امروز به همراهی شماری از اعضای هیات دولت در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.
آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.