تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
4

رئیس جمهور دو وزیر خود را مامور بررسی علت افزایش قیمت‌ها کرد

  • کد خبر : 2433
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
رئیس جمهور دو وزیر خود را مامور بررسی علت افزایش قیمت‌ها کرد

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ارزش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

به گزارش اصناف شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، وزیر صنعت معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور بویژه در ماه‌های اخیر ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، صادرات غیر نفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید افزایش قابل توجهی داشته و از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وزیر صمت همچنین پیشنهادهای این وزارتخانه برای بهبود تجارت با کشورهای هدف بویژه همسایگان و کشورهای منطقه را مطرح کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات از همه دستگاه‌ها خواست برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش هرچه بیشتر وابستگی به درآمدهای نفتی تلاش کنند.
در ادامه این جلسه همچنین گزارشی از روند افزایش قیمت کالاهای خوراکی، پوشاک، اجاره بهای مسکن در چند ماه اخیر ارائه شد.

دکتر رئیسی در این زمینه به وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود را برای مدیریت این موضوع به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست برای جلوگیری از دلال بازی و رشد قیمت ها بویژه در روزهای پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.