تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5

رئیس کلاهبردار شعبه بانک مسکن در ترکیه بازداشت شد

  • کد خبر : 3620
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
رئیس کلاهبردار شعبه بانک مسکن در ترکیه بازداشت شد

مدیر امور روابط عمومی بانک مسکن از استرداد یک کلاهبردار بانکی به کشور خبر داد و گفت:‌با شناسایی مخفیگاه متهم در ترکیه، وی و همدستانش بازداشت به کشور استرداد شد.

به گزارش اصناف شهر، مهدی سندگل نظامی اظهار کرد: به‌دنبال گزارش ارکان نظارتی بانک مسکن مبنی بر اینکه رئیس وقت یکی از شعبات شهرستان‌ها با ارائه اسناد و مدارک بانکی مجعول در دی ماه سال ۹۹ مرتکب جرائم اختلاس و کلاهبرداری شده و سپس به همراه خانواده خود به یکی از کشور‌های همسایه متواری شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفته و با دستور و پیگیری‌های مدیر عامل بانک مسکن، موضوع به مراجع قضایی و ماموران پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارجاع شد.

وی توضیح داد: این فرد با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی و اغفال تعدادی از مشتریان دست به اختلاس و کلاهبرداری زده بود که بلافاصله با ورود ارکان نظارتی و مدیر عامل بانک مسکن، موضوع جرم ارتکاب یافته به مراجع قضایی و امنیتی منعکس و پس از پیگیری‌های لازم، دستورات مقتضی برای استرداد متهم و همسرش به کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مداوم ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی نسخه‌ای از اعلان قرمز صادره علیه نامبرده به کشور‌های عضو سازمان اینترپل ارسال شد، یادآور شد: با ورود پلیس بین الملل ناجا به موضوع، ضمن ثبت اطلاعات متهم در بانک اطلاعات افراد تحت تعقیب، زمینه ردیابی و شناسایی نامبرده فراهم شد و در نهایت با شناسایی مخفیگاه متهم در کشور ترکیه، عملیات دستگیری وی و همدستانش با موفقیت انجام شد.

مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن تاکید کرد: متهمان در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری به کشور بازگردانده شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.