تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
3

شاخص ماشین آلات صنعتی کشور ۱۵ درصد رشد داشته است/ گیلان نخستین استان در خدمات کسب و کار

  • کد خبر : 5115
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
شاخص ماشین آلات صنعتی کشور ۱۵ درصد رشد داشته است/ گیلان نخستین استان در خدمات کسب و کار

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۵.۱ درصدی آمار تشکیل سرمایه در صنعت نسبت به سال گذشته، گفت: امسال در بخش ماشین آلات صنعتی نیز رشد ۱۵ درصدی داریم.

به گزارش اصناف شهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر چهارشنبه با حضور در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار استان گیلان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این استان، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در زیرساخت‌های حقوقی، دستورالعمل ها و ضوابط و تامین زنجیره مالی به توسعه کسب و کار کمک کند.

وی با اشاره به فضاسازی‌های منفی رسانه‌ای دشمنان اظهار کرد: در مقابل هر جریان مثبتی، جریان باطلی نیز وجود دارد. شاید در کشور ضعف‌های ساختاری وجود داشته و گاه شاخصه‌های اقتصادی ناامید کننده باشد اما دولت سیزدهم در تراز نامه‌های بانکی با دستور مقام رهبری سیاست‌های خوبی تدوین کرده که افزایش نقدینگی لطمه ای به تولید وارد نکند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت نقدینگی به سمت تولید غیرمولد را زخمی بر پیکره اقتصاد دانست و افزود: هنر آن است که تزریق پول بر تولید غیرمولد آسیب نرساند، درحال حاضر این سیاست در دولت آغاز شده و بزودی تاثیر آن را در تولید شاهد خواهیم بود.

شاه‌میزایی با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل آن‌را دارد که به هاب تجارت خارجی کشور تبدیل شود، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای همسایه با تکمیل زیرساخت‌های موجود این استان مانند تکمیل پروژه راه آهن و آزادراه بدنبال افزایش مراودات تجاری با ایران هستند.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ زمانی اولین استان کشور در برگزاری نمایشگاه کسب و کار بود، افزود: همچنین از نظر شاخص رتبه ای نیز بعنوان نخستین استان در خدمات کسب و کار شناسایی شد که این خود بیانگر آن است سازمان صمت در این خطه در حوزه های خدمات بازرگانی، مهندسی و کسب و کار عملکرد بسیار بالایی داشته و از بهترین استانها در این بخش است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و خدمات کسب و کار هم نشان می‌دهد افرادی که در این زمینه شغل ایجاد می‌کنند، از فعالان اقتصادی و مربیان خوب این بخش هستند که از کسب و کار خود مراقبت می‌کنند، در دولت سیزدهم نیز برای این رویکرد دفتری ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.