تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح مجلس برای ساماندهی مدارس غیردولتی چه اهدافی دارد؟

  • کد خبر : 6521
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
طرح مجلس برای ساماندهی مدارس غیردولتی چه اهدافی دارد؟
اخیرا به مسئله دریافت شهریه نامتعارف توسط برخی از مدارس غیردولتی ورود کرده و بر همین اساس طرحی را با عنوان ساماندهی مدارس غیردولتی در کمیسیون به تصویب رسانده که در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، افزایش بی‌رویه شهریه در برخی مدارس غیردولتی از موضوعاتی است که همواره مورد انتقاد بسیاری از خانواده های درگیر با این مدارس بوده و حتی در این باره پویش هایی نیز در سامانه « فارس من» خبرگزاری ثبت شده و مخاطبان ضمن انتقاد از دریافت شهریه های نامتعارف از سوی برخی مدارس غیردولتی، خواستار کاهش این شهریه ها شده اند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اخیرا به مسئله دریافت شهریه نامتعارف توسط برخی از مدارس غیردولتی ورود کرده و بر همین اساس طرحی را با عنوان ساماندهی مدارس غیردولتی در کمیسیون به تصویب رسانده که براساس اعلام اعضای این کمیسیون این طرح در نوبت رسیدگی صحن مجلس قرار دارد.

طرح ساماندهی مدارس غیردولتی به دنبال شفاف‌سازی در حوزه منابع درآمدی این مدارس

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در باره این طرح که با عنوان طرح ساماندهی مدارس غیردولتی مطرح شده، گفت: این طرح به دنبال حمایت از معلمان مدارس غیردولتی بوده و در واقع یک چتر حمایتی بر سر معلمان مدارس غیرانتفاعی است.

به گفته حاجی پور طرح ساماندهی مدارس غیردولتی به دنبال شفاف‌سازی در حوزه منابع درآمدی مدارس غیرانتفاعی و وجوه دریافتی آنان از دانش‌آموزان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار داشت: طرح ساماندهی مدارس غیردولتی، همچنین بحث بیمه، حقوق و مزایای معلمان مدارس غیرانتفاعی را نیز به‌طور دقیق رصد و دنبال می‌کند.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی مدارس غیردولتی موضوع پرداخت تسهیلات به مدارس غیرانتفاعی نیز دیده شده و حمایت‌های این‌چنینی از مدارس غیرانتفاعی نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات جمع‌بندی شده و گزارش آن برای رسیدگی در صحن به هیئت رئیسه ارسال شده است.

دریافت بیش از اندازه شهریه از خانواده‌ها غیرقانونی است

اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش هم درباره این طرح گفته است که به موجب این طرح تمام دریافتی‌ها از دانش آموزان و پرداختی معلمان در سامانه ثبت، قابل دسترسی و رویت خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرده که دریافت بیش از اندازه شهریه از خانواده‌ها غیرقانونی است، شهریه‌های غیر متعارف و غیر معمول جرم آموزشی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.