تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
عدم ثبات بازار دغدغه مردم و اصناف است

عدم ثبات بازار دغدغه مردم و اصناف است/ دولت تکلیف خود را با بخش خصوصی مشخص کند

  • کد خبر : 756
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
عدم ثبات بازار دغدغه مردم و اصناف است/ دولت تکلیف خود را با بخش خصوصی مشخص کند
رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی: عدم ثبات بازار دغدغه مردم و اصناف است/ دولت تکلیف خود را با بخش خصوصی مشخص کند

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز باعث دغدغه مردم و اصناف شده عدم ثبات بازار است و تا زمانی هم که دولت تکلیف خود را با بخش خصوصی مشخص نکند این مشکل به قوت خود ادامه دارد.

اصناف شهر به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاف اصناف ایران، شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با تهران نیوز گفت: اصناف بزرگترین و سالم‌ترین مجموعه‌ای هستند که در بحث توزیع و تولید در دسترس عموم قرار دارند و با کمترین هزینه، مشاغل مربوط به اصناف راه اندازی می‌شوند.

وی تورم و عدم ثبات در حوزه مشاغل مربوط به اصناف را به دلیل پول‌های بدون پشتوانه‌ای دانست که توسط دولت‌ها به بازار تزریق می‌شود و توضیح داد: بانک‌ها با سودی که به افراد می‌پردازند خلق پول می‌کنند در حالی که کسبه هیچ کجای این کار نیستند تا بتوانند در کنترل تورم تاثیرگذار باشند. از سویی دیگر وقتی ارز رانتی در بازار وجود دارد فعالیت‌های اقتصادی این قشر با تورم این ارز سنجیده می‌شود.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار اصناف نیست و در اختیار عده‌ای خاص قرار دارد و تصمیم‌گیران در دولت بدون اینکه نظری در مورد اصناف داشته باشند در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای ایجاد ثبات در بازار بیان کرد: آنچه امروز باعث دغدغه مردم و اصناف شده عدم ثبات بازار است و تا زمانی هم که دولت تکلیف خود را با بخش خصوصی مشخص نکند این مشکل به قوت خود ادامه دارد.

حسن‌پور با بیان اینکه برخی شرکت‌های خصولتی امروز رقیب تولیدکنندگان هستند، تصریح کرد: این شرکت‌ها از همه امکانات دولتی استفاده می‌کنند و طلبکار جامعه هم هستند و تولیدکنندگان هم قادر به رقابت در این بازار نیستند.

وی به ضرر و زیان‌های اصناف در طول دو سال گذشته در نتیجه شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها اشاره کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا بالاترین خسارت‌ها به اصناف رسیده و بیشترین درصد بیکاری در بخش اصناف صورت گرفته است با این حال از ابتدای انقلاب تا کنون اصناف در موضوعات و برنامه‌های مختلف همراهی کرده‌اند و در هر مجموعه‌ای اصناف فعالیت سازنده داشته‌اند و به عنوان معتمدترین افراد جامعه که همه با آنها ارتباط دارند از فعالیت‌های مختلف حمایت کرده‌اند.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه پایین‌ترین سهم در تصمیم گیری های اقتصادی در مجموعه کشور نسبت به جمعیت و حضور و فعالیت به اصناف تعلق دارد، عنوان کرد: لازمه حل مشکلات این طیف گسترده حذف نرخ رانتی از اقتصاد است که اصلی‌ترین مانع همین نرخ ارزی است که در اختیار عده‌ای قرار دارد و اصناف باید پاسخگوی آن باشند./پ/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.