تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

عضو شورای رقابت:‌ مخالف افزایش قیمت خودروهای مونتاژی هستیم

  • کد خبر : 6261
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
عضو شورای رقابت:‌ مخالف افزایش قیمت خودروهای مونتاژی هستیم

بهروز محبی نجم آبادی درباره برگزاری نشست شورای رقابت با موضوع خودروهای مونتاژی گفت: مرجع قیمت گذاری بر اساس قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جاهایی که انحصار وجود دارد، شورای رقابت است تا مردم ضرر نکنند و عده ای با سوء استفاده از انحصار، منافع مردم را به خطر نیندازند.

به گزارش اصناف شهر، نجم آبادی افزود: در خصوص خودروهای مونتاژی می‌بینیم که مردم به خوبی تفاوت قیمت و کیفیت خودروهای مونتاژی داخلی با کیفیت و نرخ خودروهای مشابه در کشورهای سازنده را درک می‌کنند و این تفاوت، محسوس است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی و همچنین خودروهای تولید داخل را بر اساس فرمولی خاص تعیین می کند یادآور شد: در این فرمول اولین مسأله این است که قیمت دلار برای خودروی مثلا چینی چند باشد؛ آیا قرار است بر اساس قیمت های اعلامی مرکز مبادله ارز و طلا که در حال حاضر بین ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است، نرخ دلار برای این خودروها در نظر گرفته شود یا دولت نرخ هایی به شورای رقابت می دهد تا بر اساس آن قمیت خودروهای مونتاژی محاسبه شود؟

محبی نجم آبادی ادامه داد: از سوی دیگر برای تعیین قیمت خودروهای منونتاژی، باید نرخ دلاری که در نظر گرفته می شود را در عددی ضرب کنیم که مردم از آن آسیب نبینند و حقوق مصرف کننده لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.