تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

عوارض صادراتی مرغ، تخم‌مرغ، شیرخشک، خامه و چربی برداشته شد

  • کد خبر : 3531
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
عوارض صادراتی مرغ، تخم‌مرغ، شیرخشک، خامه و چربی برداشته شد

وزیر جهاد کشاورزی از رفع عوارض صادراتی برخی از محصولات خبر داد.

به گزارش اصناف شهر، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، افزود: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ، مرغ، شیر خشک، خامه و چربی عوارض صادراتی این محصولات برداشته شده است.

وی ادامه داد: در بحث تولید مازاد احتمالی در تولید مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی دام از این هفته خرید را آغاز کرده است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان این که روزانه حدود یک هزار تن خرید مازاد مرغ وجود دارد، گفت: این محصول پس از خریداری جهت ذخایر منجمد می‌شود. همچنین در تخم مرغ نیز ذخیره سازی آغاز شده و شرکت پشتیبانی دام خرید در این زمینه را انجام می‌دهد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: تسهیلات مناسبی در صنعت طیور برای تامین نهاده های دامی که روی سامانه بازارگاه بارگذاری شده در نظر گرفته شده است، برای این که تولیدکنندگان بتوانند به راحتی نهاده های دامی مورد نظر خود را تامین کنند۵۰ درصد نهاده در سامانه بازارگاه توسط بانک کشاورزی تامین مالی می شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با واردکنندگان نهاده های دامی، تصریح کرد: با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده های دامی انجام شده، ۵۰ درصد به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حمایت از تولید کننده ها، تصریح کرد: با تمام توان در کنار تولیدکنندگان هستیم که دغدغه‌ی از این بابت وجود نداشته باشد و امیدواریم پایداری استمرار تولید ادامه پیدا ‌کند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.