تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

فرصتی دوباره برای ثبت نام خودروهای داخلی و وکالتی کردن حساب فراهم می شود

  • کد خبر : 5845
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
فرصتی دوباره برای ثبت نام خودروهای داخلی و وکالتی کردن حساب فراهم می شود
سخنگوی وزارت صمت گفت: فرصت افتتاح و وکالتی کردن حساب برای ثبت نام در «طرح یکپارچه عرضه خودرو» به پایان رسیده اما با توجه به عرضه نوبت دوم خودروهای داخلی در اواخر بهار فرصت ثبت نام یکبار دیگر برای متقاضیان خرید خودرو فراهم می شود.

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش هایی با عناوین «درخواست ایجاد فرصتی دوباره برای ثبت حساب وکالتی»، «ایجاد فرصتی دوباره برای جاماندگان از افتتاح حساب وکالتی ثبت نام خودرو»، «مطالبه فرصت مجدد درخصوص تبدیل حساب های وکالتی»، «چاره ای برای وکالتی کردن حساب جاماندگان بیندیشید» درخواست کردند تا فرصتی دوباره ایجاد شود تا کسانی که موفق به وکالتی کردن حساب های خود به نام سازمان حمایت نشده اند فرصت یابند تا این کار را انجام دهند و نسبت به ثبت نام برای خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه عرضه خودرو اقدام کنند.

این درخواست در حالی است که در حال حاضر مهلت ثبت نام برای خرید خودرو از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودرو» به پایان رسیده است و وزارت صمت نیز اعلام کرده است نوبت دوم عرضه خودرو از طریق «طرح عرضه یکپارچه خودرو» در اواخر بهار است بنابراین قطعا در همان ایام مهلت افتتاح حساب و وکالتی کردن آن برای خریداران خودرو فراهم می شود و جاماندگان از افتتاح حساب و به عبارتی ثبت نام در طرح «یکپارچه عرضه خودرو» فرصت خواهند یافت تا برای خرید خودرو اقدام کنند.

* نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در پایان بهار ۱۴۰۲

با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی خبرگزاری فارس در ارتباط با درخواست مردمی برای تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت به خبرنگار خبرشهر، گفت: همان طور که قبلا نیز اعلام شده است بعد از پایان فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه و بررسی لیست انتظار و تقاضا برای عرضه خودرو داخلی در پایان بهار امسال برای نوبت دوم عرضه خواهیم داشت.

وی افزود: بنابراین جاماندگان از خرید به هر دلیلی و همچنین متقاضیان جدید خرید خودروهای داخلی می توانند در نوبت دوم نسبت به ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ طرحی را برای عرضه گسترده های خودروهای داخلی بدون قرعه کشی با عنوان «طرح یکپارچه عرضه خودرو» اجرایی کرد که براساس این طرح متقاضیان خرید خودروهای داخلی از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا با افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ اسفند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروهای درخواستی خود اقدام کنند.

مهلت ثبت نام در روزهای ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ نیز تمدید شد و با توجه به اینکه برخی بانک ها اسامی لیست افرادی که در مهلت مقرر (۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده اند را اعلام نکرده اند، مقرر شد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود.

گفتنی است با توجه به اعلام جدید قیمت های خودرو در سال جاری و افزایش قیمت خودرو مقرر شده تا فرصتی به ثبت نام کنندگان خرید خودرو در طرح مذکور داده شود تا در صورت تمایل نسبت به تغییر نوع خودروهای انتخابی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.