تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

قیمت دلار، هفته را کاهشی آغاز کرد / دلار به کانال ۲۵ هزار تومان باز می گردد؟

  • کد خبر : 2407
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
قیمت دلار، هفته را کاهشی آغاز کرد / دلار به کانال ۲۵ هزار تومان باز می گردد؟

دلار در بازار آزاد که هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، معاملات ابتدای هفته را کاهشی آغاز کرد و تا در معاملات صبح با کاهش ۲۰۰تومانی به ۲۶هزار و ۲۴۰تومان رسید.

به گزارش اصناف شهر، بازار ارز که از اواسط هفته گذشته روند صعودی پیدا کرده و دوباره به کانال ۲۶هزار تومان وارد شده‌بود، در اولین روز هفته کمی کاهش قیمت را تجربه کرد. در معاملات صبح شنبه دلار نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و تا لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار به ۲۶هزار و ۲۴۰ تومان رسیده است.

کانون صرافان نیز قیمت خرید دلار را ۲۴هزار و ۳۹۹تومان و قیمت فروش آن را، ۲۴هزار و ۷۳۵تومان اعلام کرده که نسبت به آخر هفته گذشته اندکی کاهش یافته است. این درحالیست که روز پنجشنبه کانون صرافان قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۲۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش اعلام کرده بود.

همچنین یورو در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۴۶۵تومان‌ بری خرید و ۲۷هزار و ۸۳۳تومان برای فروش اعلام شده است. آخرین قیمت معاملاتی یورو در صرافی‌ها در روز پنجشنبه، ۲۷هزار و ۴۴۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را حدود ۱۰۰تومان کاهش داده است. به این ترتیب دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۵۳۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۸۷تومان برای خرید قیمت زده است. روز ۵شنبه قیمت دلار در صرافی‌ ملی ۲۴هزار و ۶۳۶تومان‌برای فروش و ۲۴هزار و ۳۹۱تومان برای خرید اعلام کرده بود.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۴۸تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۷۳تومان برای خرید نمایان شده است درحالی که اخرین قیمت خرید و فروش این ارز در صرافی ملی روز ۵شنبه، ۲۷هزار و ۸۳۷تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۵۶۰تومان برای خرید بود.

شاید مذاکرات هسته ای این روزها نزدیک تر از همیشه به خط پایان باشد؛ تعیین ضرب العجل برای پایان یافتن مذاکرات از سوی ایران و آمریکا و همچنین صحبت های مذاکره کننده ها نشان می دهد که مذاکرات بیش از هر زمان دیگر به پایان خود رسیده است؛ پایانی که هر چند احتمال دستیابی به توافق بیش تر است اما تمام سناریو ها همچنان به قوت خود باقی است.

طی روزهای گذشته هم اشاره شد که سه سناریو پیش روی بازار ارز قرار دارد؛ توافق قوی و لغو تحریم ها با انتفاع اقتصادی مناسب برای ایران، توافق موقت و در نهایت عدم دستیابی به توافق. با توجه به رفتار بازار ارز، به نظر می رسد معامله گران سناریو دوم یعنی دستیابی به توافق موقت را محتمل تر می دانند. سناریویی که اگر به وقوع بپیوندد، نباید انتظار ریزش هیجانی در بازار ارز را داشت. اما در صورتی که سناریو اول انجام شود، کاهش شدید دلار دور از انتظار نیست.

حالا باید دید آیا این هفته سوت پایان مذاکرات به صدا در می آید.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.