تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
3

لزوم حفظ استقلال سامانه نوین صدور مجوزهای صنفی

  • کد خبر : 5109
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
لزوم حفظ استقلال سامانه نوین صدور مجوزهای صنفی

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: سامانه نوین اصناف، تنها مرجع صدور واحدهای صنفی بوده و استقلال آن باید حفظ شود.

به گزارش اصناف شهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، در نشست هم‌اندیشی و اتاق اصناف بوشهر، گفت: این سامانه از ابتدای بهمن به جای سامانه ایرانیان اصناف فعالیت و به صورت الکترونیکی مجوزهای صنفی را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه اطلاعات بخش‌های مرتبط به این سامانه یکپارچه لینک شده، تاکید کرد: درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد، سامانه صدور مجوز نیست بلکه این بخش تنها درگاهی برای راهنمایی اصناف به شمار می‌رود و این وزارتخانه نیز بر این امر اذعان دارد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت یادآور شد: بر اساس قانون باید سامانه صدور مجوز اصناف به درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد متصل شود و این درگاه تقاضاها را به سامانه نوین هدایت کند بنابراین نباید به سامانه‌ای موازی برای صدور مجوز تبدیل شود.

شاه‌میرزایی با اشاره به جایگاه و ضریب نفوذ اصناف در سطح جامعه و اثرگذاری آنها بر نمایندگان مجلس، گفت: این قشر برخی مسائل قانونی مرتبط با سامانه صدور مجوز اصناف را از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی مطالبه کنند تا رویه‌های اشتباه اصلاح شود.

ته لنجی برای تقویت بازار بندر بوشهر احیا شود

در ادامه این نشست، «امید سامری» رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر گفت: بوشهر در سال ۱۳۰۰ قمری، ۲۰۰ صرافی فعال داشته که این مهم نشان دهنده مبادلات و معاملات گسترده تجاری این استان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هشت کنسولگری خارجی در بوشهر مستقر بوده، ادامه داد: بوشهر در عرصه تجارت جایگاه بزرگی داشته و این سابقه قابل تغییر و چشم پوشی نیست.

رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر با انتقاد از اینکه فعالان بوشهر در حوزه کالای همراه، ملوان قاچاقچی خطاب می‌شوند، افزود: همواره حل این مساله از هر مسئولی که به استان بوشهر سفر می‌کند مطالبه شده است.

سامری همچنین گفت: بازار شهرستان بوشهر از ضعیف‌ترین بازارهای کشور است و احیای ته لنجی برای این بندر می‌تواند راهگشا باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.