تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5
لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

  • کد خبر : 1024
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران مطرح کرد؛ لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران در خصوص طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال که از سوی رئیس جمهور پیش‌بینی شده، گفت: صنوف زیادی هستند که می‌توانند در اجرای این طرح به دولت کمک کنند و اجرای آن را ممکن سازند.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: دولت می‌خواهد کار بزرگی در نظام اقتصادی کشور انجام دهد. بهتر است که دولت فراخوانی به اصناف دهند تا آن دسته از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی که مایلند در اجرای این طرح حضور فعال داشته باشند، ثبت نام کرده و ظرفیت‌های خود را معرفی کنند. به عبارت دیگر، برای ساخت این تعداد مسکن به کالاها و مصالح زیادی نیاز است و برخی از اصناف می‌توانند با تولید، توزیع و خدمات فنی این ملزومات را فراهم کنند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: طبیعی است که دولت باید اعتبارسنجی کند و از ظرفیت صنوف استفاده کند. اما شرط استقبال اصناف از این طرح پایبندی دولت به قراردادهای مالی خود با اصناف است.

شکریه در ادامه تصریح کرد: روش‌هایی برای استفاده از ظرفیت صنوف در اجرای این طرح می‌توان پیشنهاد داد؛ از جمله استفاده از شرکت‌های متمرکز یا شرکت های تخصصی.

وی افزود: یکی از پیشنهاد‌ها می‌تواند این باشد که واحدهای صنفی ثبت نام شده در قالب یک شرکت متمرکز خدمات خود را به دولت ارائه دهند. در این روش، دولت می‌تواند ساخت هر بلوک را به یک شرکت واگذار کند تا سرعت اجرا بالا برود. در مرحله‌های بعد هم می‌تواند آن‌ها را ارزیابی کند

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که شرکت‌های تخصصی ایجاد شوند و هر صنف تفکیک شده، مجموعه‌ای تشکیل داده و در ادامه کار را بین خودشان تقسیم کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.