تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
10
لندن به دنبال تحریم طالبان است

لندن به دنبال تحریم طالبان است

  • کد خبر : 639
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
لندن به دنبال تحریم طالبان است
انگلیس که از بانیان اصلی سیاست‌های نابخردانه غرب در قبال افغانستان است، قصد دارد با بهانه‌های بشردوستانه بر آتش بحران دمیده و رهبران گروه ۷ را ملزم به اعمال تحریم های جدید علیه طالبان کند.

اصناف شهربه گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از برخی منابع مدعی شد که انگلیس قصد دارد تا در نشست سران گروه ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) موسوم به «جی ۷» که روز سه شنبه درباره تحولات افغانستان برگزار می‌شود؛ آنها را به بررسی اعمال تحریم‌هایی جدید علیه طالبان ملزم کند.

رویترز در ادامه با استناد به یک مقام دولتی انگلیس که نخواست نامش فاش شود و یک دیپلمات غربی ادامه داد که انگلیس که در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، مدعی است چنانچه طالبان مرتکب اقدامات منافی حقوق بشر شود و اجازه دهد که خاک افغانستان به بهشتی برای تروریست‌ها تبدیل گردد، گروه ۷ باید تحریم‌های اقتصادی را در نظر بگیرد و کمک‌ها را متوقف سازد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دیروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرده بود که سران گروه ۷ روز سه شنبه هفته جاری نشست ویژه ای را درباره افغانستان برگزار کرده و در این باره گفتگو می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس با طرح ادعایی عوام فریبانه در این خصوص گفته بود: همکاری جامعه جهانی، جلوگیری از بحران انسانی و کمک به مردم افغانستان برای تخلیه امن از این کشور بسیار حیاتی است.

این در حالیست که وزرای خارجه گروه ۷ چندی پیش از جامعه بین الملل خواستند که در واکنش به بحران افغانستان متحد باشند تا به این ترتیب، مانع از گسترش هرچه بیشتر این بحران شوند.

پیشتر نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه با وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هفت و همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا پیرامون آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کرده بود.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: تمام رهبران (گروه هفت) بر ضرورت عبور امن تمام افرادی که خواهان ترک افغانستان هستند و همچنین نیاز به یک عزم و اراده سیاسی فراگیر که از حقوق بشر اساسی تمام مردم افغانستان حمایت کند، تأکید کردند.

طبق این بیانیه، رهبران گروه هفت توافق کردند که روابط جامعه بین‌المللی با طالبان «به اقدام‌های این گروه و نه گفته‌های آنها بستگی خواهد داشت».

سخنان و ادعاهای فوق همگی در حالی مطرح شده‌اند که خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان، از دلایل اصلی بحران فعلی در این کشور است.

درگیری‌ها میان طالبان و ارتش افغانستان همزمان با اعلام پایان فرآیند خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تا یازدهم سپتامبر ۲۰۲۱- بیستمین سالگرد حملات تروریستی ادعایی به خاک آمریکا- در نهایت به پیشروی‌های نظامی و سریع طالبان طی هفته‌های اخیر و سقوط کابل به دست نیروهای طالبان در یکشنبه گذشته انجامید.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.