تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
5

مخالفت شورای شهر با بودجه تراموا و خط ۱۰ مترو

  • کد خبر : 4915
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مخالفت شورای شهر با بودجه تراموا و خط ۱۰ مترو
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره اصلاحیه بودجه شهرداری تهران توضیحاتی ارائه داد.

سال گذشته بود که با رأی مثبت اعضای شورای شهر تهران بودجه ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

در بستر این بودجه ردیف‌هایی برای اجرای برنامه‌های شهری پیش بینی شده است اما در انتهای ماه آذر بود که لایحه اصلاحیه بودجه شهرداری تهران در شورای شهر وارد شد و پس از بحث بررسی توسط اعضا این لایحه با کمی تغییر به تصویب رسید و در همین راستا و در رابطه با میزان اصلایحه بودجه با محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم.

اصلاح بودجه شهرداری تهران برای افزایش حقوق و دستمزد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرشهر، با اشاره به بودجه شهرداری تهران گفت: بودجه شهرداری تهران در سال گذشته به مبلغ ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تصویب شد و شهرداری تهران خودش معتقد بود که بیش از این می‌تواند درآمد کسب کند و هم اکنون نیز شهرداری‌های مناطق در حال اقدامات متعددی در راستای تحقق بودجه هستند و پیش‌بینی این است که بودجه امسال به صورت کامل محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ تصمیماتی در خصوص افزایش حقوق برای نیروهای قراردادی و رسمی گرفته شد که در این راستا نیروهای قراردادی ۵۷ درصد و نیروهای رسمی در دو مرحله که در محله اول ۱۰ درصد و در مرحله دوم افرایش یک میلیون تومانی در فیش حقوقی شامل افزایش حقوق شدند و ضرورت همین موضوع منجر به اصلاح لایحه بودجه شد. بر همین اساس شهرداری تهران لایحه اصلاحیه ۶ هزار میلیارد تومانی را به شورای شهر تهران ارائه کرد که از این میزان، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و حدود هزار میلیارد تومان نیز بحث تملک دارایی سرمایه‌ای بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که با افزایش چهار هزار و ۸۸۵ میلیارد تومانی موافقت شود، گفت: یک هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان از آنچه که شهرداری تهران برای افزایش پیشنهاد کرده بود را کاهش دادیم و همچنین چند تبصره که شهرداری تهران آنها را اعلام کرده بود از جمله اجازه برای عملکرد ۳۰ درصدی در حوزه غیر نقد را نپذیرفتیم.

آخوندی ادامه داد: همچنین برخی از پروژه‌های جدید مانند اختصاص بودجه برای تراموا و خط ۱۰ مترو معرفی شده بودند که کمیسیون‌ها با تخصیص بودجه به این پروژه‌ها تا زمان دریافت مجوز از شورای عالی ترافیک موافقت نکردند.

مخالفت شورای شهر با بودجه تراموا و خط ۱۰ مترو

گود برج میلاد ردیف بودجه مخصوص دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص بودجه برای ردیف‌های خاص از جمله گود برج میلاد گفت: البته برای گود برج میلاد که در لایحه شهرداری تهران هم قرار داشت موافقت‌هایی صورت گرفت و تنها عدد آن کمی کمتر شد و قرار شد برای سال بعد نیز گود برج میلاد دارای ردیف بودجه باشد.

آخوندی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با افزایش بودجه نمایشگاه شهر آفتاب موافقت نکردند، اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر تقاضا داشتند مبلغی را به بودجه شهر آفتاب اضافه شود و میزان آن از ۴۰ میلیارد به ۱۲۰ میلیارد تومان ارتقا یابد تا بتوان زیرساخت‌ها و دسترسی‌هایی را برای نمایشگاه کتاب ایجاد کرد؛ اما با توجه به بحث‌هایی که صورت گرفت و علیرغم آنکه تاکید شد این موضوع ضرورت دارد اما اعضای شورای شهر به افزایش بودجه شهر آفتاب رأی مثبت ندادند. همچنین قرار شد برای گود فرهنگ در اراضی عباس آباد نیز در سال آینده بودجه تأمین شود.

در مجموع آنچه در شورای شهر به تصویب رسید همان ۵ هزار میلیارد تومان برای حقوق، دستمزد، مزایا، هزینه‌ها و به طور کلی بخش هزینه‌ای بود

وی تصریح کرد: استدلال کلی این بود که تنها حقوق پرسنل را ترمیم نمائیم و در مجموع آنچه در شورای شهر به تصویب رسید همان ۵ هزار میلیارد تومان برای حقوق، دستمزد، مزایا، هزینه‌ها و به طور کلی بخش هزینه‌ای بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در درآمدها نیز تغییر ایجاد کردیم، گفت: با توجه به گزارش‌های ماهانه‌ای که در بحث وصول درآمدها داشته‌ایم، متوجه شدیم بحث درآمد ارزش افزوده تا پایان سال می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد بنابراین در این قسمت بودجه را از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

آخوندی با اشاره به درآمدهای ناپایدار گفت: در حوزه درآمدهای ناپایدار نیز در بخش تراکم پایه، سود ناشی از فروش اموال غیرمنقول، سود ناشی از واگذاری سهم شهرداری در سرمایه گذاری و حق استفاده از میزان بودجه را کاهش دادیم و این به معنای آن است که درآمد پایدار را افزایش داده‌ایم و از درآمدهای غیر پایدار کاسته ایم.

مخالفت شورای شهر با بودجه تراموا و خط ۱۰ مترو

اختیار شهرداری برای استفاده ۱۰ درصدی از بودجه سلب شد

وی با بیان اینکه تبصره‌ای به لایحه اصلاحیه بودجه افزوده شده است، گفت: بر اساس این تبصره در ابتدای تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ و در تبصره ۱۹ به شهرداری اجازه داده بودیم ۱۰ درصد از کلیه ردیف‌های اعتباری تملک دارایی و سرمایه‌ای خود را کسر کند و آنها را بابت سهمیه شهرداری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها هزینه کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اما این اختیار که به میزان ۵ هزار میلیارد تومان بود از شهرداری تهران به صورت کلی گرفته شد و در این راستا توانستیم نظارت شورای شهر از اقدامات شهرداری تهران را افزایش دهیم.

میزان بودجه همان پنجاه هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است و فقط نسبت به جا به جایی ردیف‌های هزینه نشده با ردیف‌های افزایش حقوق اقدام شده است

آخوندی با تاکید بر اینکه سقف بودجه هیچ تغییری نکرده است، اظهار کرد: باید تاکید کنم میزان بودجه همان پنجاه هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است و فقط نسبت به جا به جایی ردیف‌های هزینه نشده با ردیف‌های افزایش حقوق اقدام شده است و در زمینه ردیف‌های کاهشی مقرر شد به نسبت افزایش در حوزه‌های مأموریتی در کمیسیون تلفیق مصوبه صورت گیرد.

مخالفت شورای شهر با بودجه تراموا و خط ۱۰ مترو

تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۲ شهرداری پس از تصویب برنامه چهارم توسعه شهری

این عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره میزان بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: اعتقاد من این است با توجه به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ قرار است برشی از سال دوم برنامه چهارم توسعه شهر تهران باشد باید ابتدا برنامه تصویب شود و به نظر من تصویب بودجه قبل از تصویب برنامه کار درستی نیست زیرا اگر قرار است برنامه‌ای برای مدیریت شهر تهران داشته باشیم باید بودجه را نیز با توجه به همین برنامه تصویب کنیم.

وی گفت: تا زمانی که برنامه تصویب نشود نمی‌توانیم به صورت کارشناسانه در رابطه با برنامه‌های خود صحبت کنیم اما به صورت کلی حتماً افزایش بودجه را خواهیم داشت میزان بودجه سال ۱۴۰۲ به عملکرد امسال شهرداری تهران و همچنین برش سال دوم برنامه چهارم بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.