تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

مهلت یک ماهه به دستگاه‌ها برای تامین زمین نهضت مسکن

  • کد خبر : 4251
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
مهلت یک ماهه به دستگاه‌ها برای تامین زمین نهضت مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: دستگاه‌هایی مثل محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، مرجع پاسخگویی به استعلامات درخصوص الحاق اراضی به نهضت ملی مسکن هستند و بنا به دستور ریاست جمهوری اگر تا یک ماه پاسخ استعلامات داده نشود مراحل صدور پروانه و اجرای پروژه‌ها در اراضی مورد نظر آغاز می‌شود.

به گزارش اصناف شهر، علیرضا جعفری اظهار کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بعضی از شهرهای جدید با کمبود زمین مواجهیم. این مساله در پردیس، اندیشه، هشتگرد، گلبهار، پرند و صدرا وجود دارد. در شهرهای مذکور پیگیری‌هایی صورت گرفته و برخی اراضی برای الحاق به این شهرها شناسایی شده است.

ساخت سه شهرک در تهران از اوایل سال آینده

وی افزود: در استان تهران احداث سه شهرک جدید را در دستور کار داریم که در حال تهیه طرح‌های جامع آن هستیم. انشاءالله بعد از نهایی شدن طرح‌های جامع اقدامات آماده‌سازی را انجام می‌دهیم که حدود شش ماه زمان می‌برد. من امیدوارم تا پایان سال بتوانیم مشکل تامین زمین را حل کنیم و از ابتدای سال آینده کارهای اجرایی در سه شهرک مورد نظر را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره راهکارهای تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در هفته‌های گذشته مذاکرات و نشست‌هایی با برخی استانداران و معاونت‌های عمرانی استانداران داشتیم و درخصوص تاکید ریاست جمهوری بر بحث زمین، ضرورت اجرای پروژه‌های مسکونی و ایجاد سکونتگاه‌های مطلوب برای شهروندان صحبت شد. استانداران به جد پیگیر این مساله هستند و امیدوارم با پیگیری این عزیزان مساله الحاق اراضی در جلسات فنی و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها محقق شود.

جعفری تصریح کرد: دستگاه‌هایی مثل محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و هم‌چنین میراث فرهنگی، مرجع پاسخگویی به استعلامات درخصوص الحاق اراضی هستند. باید ظرف یک ماه در این زمینه پاسخ بدهد. طبق دستور ریاست محترم جمهوری اگر این اقدام صورت نگیرد به منزله مثبت بودن پاسخ خواهد بود و سایر مراحل صدور پروانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

مترو پردیرس از مطالبات مردم شرق تهران است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت مترو تهران ـ پردیس گفت: مطالعات مترو پردیس طبق نشریه ۷۷۷ که استاندارد طرح های حمل و نقل را بررسی می‌کند در دستور کار است. دو پیشنهاد در رابطه با مسیر مترو توسط مشاور طرح ارایه شده که در حال بررسی است. من فکر می‌کنم با توجه به مطالعات جدیدی که داریم و با توجه به ظرفیت‌های توپوگرافی و جغرافیایی منطقه بتوانیم طرح‌های بهینه‌تری را داشته باشیم.

جعفری توضیح داد: هفته گذشته مکاتباتی با مراکز آماری و اطلاعاتی درخصوص اطلاعت حمل و نقل مسافر، ظرفیت‌ها و ضرورت مسافرپذیری این خط داشتیم. از دستگاه‌های مربوطه خواستیم آخرین آمار را به ما ارایه دهند تا در گزارش‌های اطلاعاتی پیمانکار بررسی کنیم. به محض این‌که آمار جدید به دست ما برسد بر ضرورت اجرای طرح تاکید بیشتری شود.

وی، پروژه مترو پردیس را یکی از محورهای حمل و نقل شرق تهران دانست و گفت: از مطالبات جدی که مردم شرق تهران دارند ساختارهای حمل ونقل و تردد است که مترو پردیس به عنوان یک ظرفیت برای شهرهای شرق استان تهران و آسایش هموطنان دیده می‌شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=4251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.