تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
7

ميلگرد و آهن در بازار گران شد/ مقصر اصلي اين افزايش قيمت ها را توليدکنندگان مي دانيم

  • کد خبر : 2792
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران با گلايه بر اينکه هنوز خريد و فروشي در بازار انجام نشده اما آهن و ميلگرد گران شده اند، گفت: مقصر اصلي اين افزايش قيمت ها را توليدکنندگان مي دانيم.

به گزارش اصناف شهر، حميدرضا رستگار به عنوان رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران در خصوص دلايل افزايش قيمت آهن آن هم در هفته نخست سال ۱۴۰۱ به خبرنگار تسنيم، گفت: متاسفانه بازار در نيمه دوم اسفندماه سال گذشته با رشد ۱۵۰۰ توماني در قيمت هر کيلو ميلگرد روبرو شد. در آن مقطع براي ما اين سوال مطرح شد که به چه دليل افزايش قيمت ها به وجود امده است.

وي با اشاره به اينکه در هفته نخست فعاليت واحدها در سال جاري بازار با افزايش ۵۰۰ توماني هر کيلو مليگرد روبرو شده است، افزود: در مجموع از اسفند تا ۲۰ فروردين ماه بازار شاهد رشد دو هزار توماني تيرآهن و ميلگرد در هر کيلو است.

رئيس اتحاديه فروشندگان اهن و فولاد تهران دلايل افزايش قيمت ها را افزايش قيمت دستمزد و تغييرات قيمتي توسط واحدهاي توليدي عنوان کرد و گفت: هنوز در بازار معامله اي نشده که ما به مشتريان قيمت ها را بالا بگوييم ما مقصر اصلي افزايش قيمت ها را واحدهاي توليدي مي دانيم.

رستگار تاکيد کرد: در حال حاضر هيچ توجيهي براي افزايش قيمتها وجود ندارد اگر واحدهاي توليدي بخواهند افزايش دستمزدها را عنوان کنند رقم ها به حدي نيست که بازار مدام با افزايش قيمت روبرو باشد علاوه بر اين تغييرات بين المللي نيز نمي تواند تاثيري بر بازار داخلي اهن داشته باشد.

وي تصريح کرد: نبايد مصرف کنندگان تاوان مشکلات صادراتي توليدکنندگان را پرداخت کنند. امروز هر کيلو تيرآهن از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان رسيده است و هيچ پاسخي نيز در مورد دلايل افزايش قيمت ها عنوان نمي شود. در مجموع به نظر مي رسد دولت بايد تدبير مناسبي را براي ساماندهي قيمت محصولات فولادي اعمال نمايد تا بازار شاهد اين نوسانات قيمتي نباشد.

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد تهران تاکيد کرد: ما هنوز معامله اي انجام نداده ايم و طبيعتا اوايل ارديبهشت ماه خريد و فروش ها آغاز مي شود چرا بايد در شرايطي که بازر خريد و فروشي ندارد آهن گران شود

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.