تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
9
نانوایی ها با وجود افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان همچنان ضرر می دهند

نانوایی ها با وجود افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان همچنان ضرر می دهند

  • کد خبر : 133
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۴
نانوایی ها با وجود افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان همچنان ضرر می دهند
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی : نانوایی ها با وجود افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان همچنان ضرر می دهند/ نان فانتزی هم گران می شود

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی : نانوایی ها با وجود افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان همچنان ضرر می دهند/ نان فانتزی هم گران می شود زند گفت: افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان در استان مرکزی هنوز هم جبران‌کننده هزینه‌های نانوایی‌ها نیست و برخی از نان‌ها توسط نانوایان با ضرر عرضه می‌شود.

انصاف شهربه گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران  محمود نعمتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه با افزایش قیمت نان در استان مرکزی گفت: با تصمیم کارگروه تنظیم بازار از ۲۰ مردادماه افزایش قیمت حدود ۳۰ درصدی نان در استان مرکزی اعمال شده و باید گفت در این بحث دولت آرد را گران نکرده و سهم آن در این افزایش قیمت صفر است اما آنچه دچار تغییر شده دستمزد کارگر و هزینه‌های جاری است که طبیعتاً بر عهده نانوا نیست و مصرف‌کننده باید آن را بپردازند.

نعمتی در خصوصی آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در استان مرکزی نیز گفت: طبق آخرین آمارها تاکنون حدود ۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده و پیش‌بینی ما این است که این مقدار تا ۱۰۰ هزار تن هم برسد چون در برخی مناطق همچون شازند هنوز برداشت و تحویل گندم ادامه دارد.

جمشید زند رئیس اتاق اصناف اراک نیز در گفتگو با دیارآفتاب گفت: افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان هنوز هم جبران‌کننده هزینه‌های نانوایی‌ها نیست و برخی از نان‌ها توسط نانوایان ما با ضرر عرضه می‌شود.

وی افزود: هزینه‌های جاری نانوایی‌ها طی یکسال اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و نانوای ما همچنان نه‌تنها سودی نمی‌برد بلکه ۱۰ درصد هم ضرر می‌کند ولی ما خواستیم تا همکاری داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف اراک همچنین اظهار داشت: درخواست افزایش قیمت نان های فانتزی و حجیم نیز به کارگروه تنظیم بازار استان ارائه‌شده که هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است اما قاعدتاً ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت./ح/

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.