تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
4

نحوه محاسبه قيمت کالاها در مرحله پنجم طرح خريد شفاف

  • کد خبر : 3047
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
نحوه محاسبه قيمت کالاها در مرحله پنجم طرح خريد شفاف

سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، همزمان با آغاز مرحله پنجم درج قيمت توليدکننده از امروز، جداول ضرايب سود و هزينه‌هاي شبکه‌هاي توزيع و عرضه را منتشر کرد.

به گزارش اصناف شهر، عباس تابش، رئيس سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان طي نامه اي به سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان ها با اشاره به جلسات هيئت تعيين و تثبيت قيمت ها براي تصميم درباره بررسي، محاسبه و کنترل عوامل مؤثر در قيمت تمام شده کالا و خدمات و سيستم هاي مربوط به توزيع تا مرحله مصرف، بر اساس درخواست بنگاه هاي اقتصادي و در راستاي اجراي طرح شفاف سازي قيمت و درج قيمت توليد کننده و مصرف کننده، جداول ضرايب سود و هزينه هاي شبکه هاي توزيع و عرضه را به همراه ضوابط استفاده از اين ضرايب اعلام کرده است.

وي در ادامه اين ابلاغيه تاکيد کرده که هزينه هاي مربوط در ضرايب اعمالي، قبلا در قيمت کالاها لحاظ شده و بنابراين هرگونه افزايش قيمت به بهانه مصوبه ابلاغي ممنوع است. بر اين اساس ضرايب افزايشي از محل جابجايي هزينه هاي مرتبط در حلقه هاي ديگر تامين و توزيع، پوشش داده مي شود. اين ابلاغيه جايگزين آيين نامه و ضوابط قبلي استفاده از ضرايب سود عمده فروشي و خرده فروشي کالا شده است

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.