تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4

نيمه دوم ارديبهشت؛ زمان آغاز خريد تضميني کلزا از کشاورزان مازندران

  • کد خبر : 5970
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
نيمه دوم ارديبهشت؛ زمان آغاز خريد تضميني کلزا از کشاورزان مازندران

اولین جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان مازندران برای فصل زراعی جاری به ریاست مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری و با حضور اعضای کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط برگزار شد.

به گزارش اصناف شهر، حسن خیریانپور در این جلسه ضمن تشکر از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و دیگر دستگاه های متولی عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان در سال گذشته از مدیران دستگاه های ذیربط خواست تمهیدات لازم جهت تسهیل در امر تحویل محصول تولیدی کشاورزان به مراکز خرید تضمینی و تسریع در پرداخت وجه آن به عمل آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با اعلام اینکه اطلاع رسانی لازم به کشاورزان در خصوص زمان آغاز خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان از طریق رسانه ها اعم از جراید و صدا و سیما صورت پذیرد اظهار داشت: مراکز خرید دانه روغنی کلزا از نیمه دوم اردیبهشت ماه و گندم از نیمه دوم خرداد تجهیز شده و آمادگی لازم جهت خرید تضمینی را داشته و با اعلام جهاد کشاورزی در هر شهرستان مراکز خرید تضمینی آن فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر ایجاد بسترهای مناسب در مراکز خرید به منظور تسهیل در تحویل محصول کشاورزان به مراکز تعاونی روستایی، از سازمان جهاد کشاورزی خواست پیگیری لازم را به منظور تجهیز امکانات مراکز خرید تضمینی در مناطق بالادست به عمل بیاورد.

خیریانپور همچنین به منظور پیشگیری از بروز مشکلات در پرداخت وجه محصول تحویلی از کشاورزان خواست قبل از مراجعه به مرکز خرید و تحویل محصول ضمن ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، یک حساب بانکی فعال در بانک کشاورزی نیز داشته باشند.

وی در خصوص خروج گندم تولیدی کشاورزان مازندران از استان نیز افزود: مجموعه نیروی انتظامی با همکاری دستگاه های ذیربط کنترل و نظارت لازم به منظور مراقبت و پیشگیری از خروج گندم از استان را اعمال نمایند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران نیز در این جلسه گزارشی از خرید محصولات کشاورزی در سال گذشته ارائه و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار ۶۰۰ تن کلزا از طریق ۱۰ مرکز خرید در مازندران خریداری شد که با توجه به ۸ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا در سال جاری و پیش بینی تولید بیش از ۱۴ هزار تن انتظار می رود با تدابیر دولت ۱۱هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری گردد.

مهندس وفائی نژاد افزود: در سال زراعی جاری ۱۷ مرکز، آمادگی لازم برای شروع عملیات خرید تضمینی کلزا در استان را دارند و برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال سازی این مراکز با کلیه امکانات لازم در شهرستانها صورت گرفته است.

وی همچنین به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۸۳ هزار ۵۰۰ تن کلزا از طریق ۲۷ مرکز خرید در مازندران خریداری شد که با توجه به رشد سطح زیرکشت گندم در استان از ۵۴هزار هکتار در سال گذشته به بیش از ۵۸ هزار هکتار در سال جاری و پیش بینی تولید بیش از ۱۷۵ هزار تن انتظار می رود شاهد رشد خرید تضمینی این محصول در استان به رقمی بیش از ۱۰۰ هزار تن باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در خصوص تعداد مراکز خرید گندم در استان نیز اظهار داشت: با توجه به سطح زیرکشت و تولید گندم در هر شهرستان، ۳۰ مرکز خرید به منظور تحویل گندم کشاورزان استان در نظر گرفته شده که این تعداد در صورت اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.