تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
10

واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست/ واکسن به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد

  • کد خبر : 961
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست/ واکسن به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد
وزیر بهداشت گفت: انجام واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از ویروس کرونا خواهد بود.

اصناف شهربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان درگفتگویی با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واکسیناسیون اظهار کرد: واکسیناسیون راه حل پیشگیری و اداره ویروس کروناست.

او افزود: تعداد مرگ و میر‌ها در همه دنیا و آن قسمت‌هایی که توانسته اند واکسیناسیون را خوب انجام دهند به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

عین اللهی تصریح کرد: در کشور ما هم آن قسمت‌هایی که واکسیناسیون خوب انجام شده مانند: کادر بهداشت و درمان که حدود ۹۵ درصدشان واکسینه شده اند تعداد مرگ و میر‌ها خیلی کم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: علی رغم اینکه تعداد بیماران کرونایی بیمارستان‌ها افزایش یافته، اما به علت واکسیناسیون در کادر درمان تعداد فوتی‌ها در میان گروه بهداشت و درمان کاهش یافته است، بنابراین واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست که با پیگیری‌های معاونت ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های کمک کننده مانند: وزارت امور خارجه، وزارت راه و … خبر‌های خوبی در خصوص واکسن در راه است.

کمک‌های مردم در خصوص ریشه کن شدن کرونا

عین اللهی بیان کرد: واکسن به اندازه کافی و به تدریج وارد کشور خواهد شد، همانگونه که در طول تاریخ همکاری‌های ملت اثر بخش بوده، بنابراین در دوران کرونا هم همکاری‌های مردم موثر خواهد بود و برای ما اهمیت زیادی دارد. بعضی از استان‌ها مردم حسینیه خود را تعطیل کرده و در آن محل واکسیناسیون راه اندازی کرده اند که این موضوع نشان دهنده کمک مردم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورزشگاه‌ها هم تبدیل به محل واکسیناسیون شده اند، چرا که واکسن زدن کار خیلی پیچیده‌ای نیست و ساده است، بنابراین همه می‌توانند آن را انجام دهند و تنها یک ناظر بهداشتی در این مکان‌ها کافی است.

عین اللهی تاکید کرد: مردم به عنوان افراد تحصیل کرده در بحث واکسیناسیون و ریشه کن شدن کرونا می‌توانند حرکت جهادی بزنند. برای مثال اینگونه موضوعات را در مواقع سیل و زلزله و … برای کمک دهی شور و شوق مردم می‌توان مشاهده کرد، بنابراین در واکسیناسیون هم انتظار داریم که همزمان با ورود واکسن از حرکت‌های مردمی استقبال کنیم و در هرکدام از مراکز یک رابط بهداشتی قرار دهیم تا واکسیناسیون به خوبی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برنامه داریم تا برای افراد مسن که برای رفت و آمد به مراکز واکسیناسیون مشکل دارند، واکسیناسیون خانه به خانه را در برخی استان‌ها راه اندازی کنیم. البته واکسن‌های موجود چرخه سرمای زیادی ندارند و بین ۴ تا ۶ درصد است، اما برخی واکسن‌ها دارای چرخه سرمایه زیادی هستند. برای مثال چرخه سرمایه در واکسن اسپونتیک وی منفی ۲۰ درجه است و در واکسن فایزر منفی ۷۰ درجه نشان داده می‌شود.

عین اللهی اضافه کرد: واکسن‌های برکت و سینوفارم در حال حاضر در کشور موجود هستند و نگهداری آن‌ها خیلی راحت است، چرا که درجه زیادی ندارند. امیدواریم که با انجام واکسیناسیون به مقدار کافی و سریع بتوانیم از موج‌های بعدی کرونا جلوگیری کنیم. در حال حاضر یک فاجعه انسانی داریم که در طول تاریخ کشورمان بی سابقه است و تلفات روزانه زیادی را شاهد آن هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام مراکز درمانی بهداشت بسیج شده اند و برای واکسیناسیون زحمت می‌کشند و پرسنل سلامت ما و پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان شبانه روز فعالیت می‌کنند، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و خیلی اوقات درمان در خصوص مراحل پیشرفته بیماری موثر نخواهد بود، اما وزارت بهداشت تمام تلاش خود را در جهت بهبود کرونا به کار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.