تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

وزارت صمت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه دارد

  • کد خبر : 3151
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
وزارت صمت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی ادامه دارد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با رد هر گونه احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی؛ تاکید کرد این وزارتخانه نقش حمایتی لازم را تا رسیدن این صنعت داخلی به بلوغ ادامه خواهد داد. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار در پی گرانی برخی از لوازم خانگی داخلی، از برنامه‌ریزی برای آزادسازی واردات خبر داده بود.

به گزارش اصناف شهر، مهر ماه سال ۱۴۰۰ و به دستور رهبری، واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشور ممنوع شد. این ممنوعیت به درخواست برخی تولیدکنندگان داخلی از رهبری صورت گرفت. اما پس از چند ماه برخی تولیدکنندگان از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کرده و دست به افزایش غیرمنطقی کالا‌های خود زدند. از همین رو ستاد تنظیم بازار مقرر کرد که اگر تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت‌های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه‌ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام می‌شود.

«محمد مهدی برادران»، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت هرگونه احتمال لغو ممنوعیت واردات لوازم خانگی را رد کرده و گفت: «ما هنوز نیاز داریم نقش حمایتی را برای تولیدکنندگان لوازم داخلی ایفا کنیم. این نقش حمایتی تا زمانی که صنعت به سطحی از بلوغ و توانمندی برسد، ادامه خواهد داشت.»

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولیدکنندگان چند سال به زمان برای تداوم ممنوعیت واردات نیاز دارند، اظهار داشت: «در حال حاضر روند تولید لوازم خانگی رو به رشد است و حتی در برخی محصولات خود تولیدکنندگان معتقدند به توانمندی رسیده‌اند و داوطلب رقابت با محصولات وارداتی هستند. اما هنوز باید تامل بیشتری شود. همچنین اگر بتوانیم تولید انبوه را دنبال کنم، می‌توانیم افق‌های صادراتی هم داشته باشیم.»

به گفته وی بیشتر واحد‌های تولید لوازم خانگی با ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت کوچک صنعتی همکاری می‌کنند که این شرکت‌ها اشتغال ایجاد کردند و در حال حرکت به سمت بلوغ و دانش بنیان شدند هستند: «بنابراین تولیدکنندگان هنوز به زمان نیاز دارند و نمی‌توان از آن‌ها خواست که دفعا دانش محور شوند.»

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.