تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
3

وزیر صمت: قیمت ۵ هزار قلم کالا با درج قیمت تولیدکننده ارزان شد

  • کد خبر : 2608
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
وزیر صمت: قیمت ۵ هزار قلم کالا با درج قیمت تولیدکننده ارزان شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درج قیمت تولید بر روی کالا شفافیت را ایجاد کرد، ۵ هزار قلم کالا با کاهش قیمت مواجه شدند و ماه‌های آینده رقابت را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اصناف شهر، آقای سیدرضا فاطمی‌امین در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: بیش از ۳۰ سال است قیمت مصرف کننده روی کالا درج می‌شود که در بسیاری از کشورها ممنوع است.

اوایل دی ماه امسال بعضی کارخانه‌ها مکلف به درج قیمت تمام شده تولید محصول به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالاها شدند.

کارشناسان می‌گویند این اتفاق باعث می‌شود علاوه بر کاهش قیمت‌ها، قیمت‌های غیرواقعی و تخفیف‌های فریب‌دهنده را برای مصرف کنندگان حذف کند.

با وجود این اقدام، برخی، از مشکلات محاسبه قیمت تمام شده برای مصرف کننده انتقاد داشتند؛ آقای حسین‌زاده فشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت ۱۷ اسفند اعلام کرد «در گروه کالاهای خوراکی پرمصرف، علاوه بر قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده هم باید روی کالاها درج شود.»

وزیر صمت پیش از این اعلام کرده بود قیمت برخی محصولات برای مصرف کنندگان ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده برای تولیدکننده بوده؛ آقای سید رضا فاطمی امین گفته دستور وزارت صمت برای درج قیمت تولید کننده برای محصولات، به علت «افزایش غیرمعمول قیمت‌ها در نظام توزیع کالاها» است.
هوشمند شدن فرآیند صدور کارت بازرگانی، فساد این حوزه را از بین برد

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز اعلام کرد «در ۲ ماه گذشته کل فرآیند صدور کارت بازرگانی کاملاً هوشمند و بر اساس رتبه بندی انجام شده است که فساد را در این حوزه از بین برده.»

او گفت: از جمله اقدامات دولت برای رفع موانع تولید، «تسهیل مقررات صادرات» بوده است. تا اول اسفند میزان صادرات ایران بدون احتساب نفت، ۴۵ میلیارد دلار بوده است، در حالی که در سال گذشته کل میزان صادرات ۳۵ میلیارد دلار بود.

به گفته فاطمی‌امین، در شش ماه ۹ درصد کاهش تورم رخ داده و با اقدامات دولت این کاهش، ادامه می‌یابد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.