تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
4

وفور انواع برنج در بازار؛ قیمت‌ها از ۱۲۵۰۰ تا حدود ۸۰ هزار تومان

  • کد خبر : 2913
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
وفور انواع برنج در بازار؛ قیمت‌ها از ۱۲۵۰۰ تا حدود ۸۰ هزار تومان

در حالی که برخی شایعه سازان و سودجویان از افزایش قیمت هر کیلوگرم برنج به بیش از ۱۰۰ هزارتومان سخن می‌گویند، بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد که برنج‌های گوناگون خارجی و ایرانی از قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا حدود ۸۰ هزار تومان به وفور وجود دارد.

به گزارش اصناف شهر، در روزهای اخیر برخی رسانه‌های منتقد دولت از عبور قیمت برنج از ۱۰۰ هزار تومان خبر داده‌اند. بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد برنج ۱۰۰ هزار تومانی احتمالا شامل یک نوع برنج خاص و لوکس یا محصولات عرضه‌شده در مناطق شمالی تهران می‌شود زیرا در سطح کشور قیمت برنج‌ های پرمصرف خیلی کمتر از ارقام ادعایی منتقدان دولت است.

بررسی های میدانی نشان می‌دهد که اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک اعلا در بازار شمال کشور به دلیل افزایش هزینه‌های تولید حداقل ۵۰ هزارتومان و همین برنج در استان‌های بزرگ کشور همچون تهران حداقل ۶۰ هزارتومان به فروش می‌رسد که بخشی از این افزایش قیمت‌ها ناشی از وجود دلالان و واسطه گران سودجو است که به بازار این محصول دامن می‌زنند تا سود بیشتری نصیبشان شود.

البته ناگفته نماند که برنج پرمحصول شمال کشور یا سایر استان‌های تولید کننده با قیمت‌هایی کمتر از نرخ مذکور در بازار عرضه و به دست مردم می‌رسد.

وضعیت بازار هوشمند کالاها نیز نشان می‌دهد که حتی در فروشگاه‌های اینترنتی که قیمت بالاتر از مغازه‌ها است عبور قیمت برنج درجه یک از ۱۰۰ هزار تومان تنها یک دروغ بوده و همچنان قیمت این محصول در بازار همانند ماه گذشته با اندکی نوسان عرضه می‌شود.

همچنین دولت سیزدهم برای تنظیم بازار و حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد هم در فروشگاه‌ها به وفور برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزارو ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند که علاوه بر نرخ مناسب آن همه اقشار می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.